Hmm, ik word hier niet vrolijk van.
Mijn eerste Enyaq 80iV is intussen ingeleverd (lease). Heb zelf privé een nieuwe besteld maar
VOORDAT de upgrade kwam.
Zoals eerder gemeld bleek ook bij mij na de upgrade het kilometrage van de Enyaq behoorlijk te zijn afgenomen. Japanese power heeft dat verval in kilometers eerder mooi in beeld gebracht, het sluit aan bij mijn ervaringen met de lease versie. Nieuw voor mij is het aantal falende laadsessies waar
#Japanese power een overzicht van heeft gemaakt. Ik kan daarover niet goed oordelen maar schrik ook hier van. Ik heb met de leaseauto bijna uitsluitend de thuislaadpaal benut en nooit problemen gehad. Had ik het verlies aan kilometers en de laadproblemen op tijd geweten en voor aanschaf van de privéversie dan had ik wellicht voor een ander merk gekozen....
Waar ik overigens nog steeds met smart op zit te wachten is een update waarbij het volstrekt falende lane-assist permanent kan worden uitgezet. De volstrekte willekeur waarmee dat systeem ingrijpt en soms zelfs gevaarlijk corrigeert is echt niet toelaatbaar. Op smalle binnenwegen met een onderbroken belijning een meter van de zijde van de wegberm en ontbreken van een midden belijning heeft de lane assist al meerdere malen geprobeerd om een frontale botsing met een tegenligger tot stand te brengen. Onbegrijpelijk dat dit als veiligheidsmiddel standaard wordt aangezet. Slechts met kracht tegensturen redt je dan. Ik zette die lane assist nu steeds per rit uit (als ik er aan dacht!!) maar dat moet niet nodig zijn. Laat het een feature zijn voor diegene die er wel baat bij hebben.