Ik ben nu al sinds begin dit jaar aan het uitkijken voor een nieuwe wagen die ik eind dit jaar, of ten laatste in januari (met het autosalon in Brussel) wil kopen.
Op het autosalon van begin dit jaar was ik voornamelijk geïnteresseerd in de Golf Variant (omdat ik nu met mijn Golf IV driedeurs wel wat plaatsgebrek heb, als ik naast mijne rolstoel, ook nog de boodschappen wil meenemen, samen met mijn vriendin.
Maar die interesse in de Golf Variant R-Line veranderde op het autosalon in een interesse voor de Passat Variant R-Line.
Na het bekijken van vele You Tube filmpjes kwam er ook interesse in die mooie Arteon R-Line, met ook nog steeds een ruime koffer.
Maar dan kwam ik plots bij de Octavia RS Combi en de Superb Combi Sportline uit, en nadat ik een filmpje van een zwarte Sportline had gezien, was mijn eerste keuze dus de Superb Combi Sportline, en qua motor zal het normaal gezien een benzine worden van 1.8 TSI.
Qua opties zit er al heel veel standaard op, maar ik ga er nog heel veel bijnemen (Panoramisch dak, DCC, Canton Audio, Columbus infotainment, elektrisch open en sluiten van de achterklep, park assist, variabele laadvloer, 19" Vega velgen, neerklapbare achterbank, opbergnetten,...) omdat die bij Skoda meer betaalbaar zijn dan hetgeen ik bv bij de Passat betaal.
Bij de Standaard opties zitten bijna alle veiligheidsfuncties, zoals Lane Assist, Blind Spot, ACC,...
Ik heb al van enkele mensen gehoord dat ze omwille van de Lane Assist, veel sneller versleten voorbanden hadden, omdat die zelf steeds bij corrigeert.
En die ACC zou blijkbaar telkens minimum 2 auto's plaats tussen laten, waardoor er geregeld auto's nog tussen glippen, en de auto daardoor steeds weer afremt.
Zijn er die daar ervaring mee hebben?
De voorruitverwarming, ruitenwissers verwarming, buitenspiegels verwarming en Rear view camera zitten ook al standaard op de Sportline