Spijt

Rallye

Forumguru
Waarbij het voor mj de vraag is of dat met Android Auto zou kunnen. Volgens mij ben je dan beperkt tot Maps of Waze.
 

Helle

Actief lid
Ik ben nu al sinds begin dit jaar aan het uitkijken voor een nieuwe wagen die ik eind dit jaar, of ten laatste in januari (met het autosalon in Brussel) wil kopen.
Op het autosalon van begin dit jaar was ik voornamelijk geïnteresseerd in de Golf Variant (omdat ik nu met mijn Golf IV driedeurs wel wat plaatsgebrek heb, als ik naast mijne rolstoel, ook nog de boodschappen wil meenemen, samen met mijn vriendin.
Maar die interesse in de Golf Variant R-Line veranderde op het autosalon in een interesse voor de Passat Variant R-Line.
Na het bekijken van vele You Tube filmpjes kwam er ook interesse in die mooie Arteon R-Line, met ook nog steeds een ruime koffer.
Maar dan kwam ik plots bij de Octavia RS Combi en de Superb Combi Sportline uit, en nadat ik een filmpje van een zwarte Sportline had gezien, was mijn eerste keuze dus de Superb Combi Sportline, en qua motor zal het normaal gezien een benzine worden van 1.8 TSI.

Qua opties zit er al heel veel standaard op, maar ik ga er nog heel veel bijnemen (Panoramisch dak, DCC, Canton Audio, Columbus infotainment, elektrisch open en sluiten van de achterklep, park assist, variabele laadvloer, 19" Vega velgen, neerklapbare achterbank, opbergnetten,...) omdat die bij Skoda meer betaalbaar zijn dan hetgeen ik bv bij de Passat betaal.
Bij de Standaard opties zitten bijna alle veiligheidsfuncties, zoals Lane Assist, Blind Spot, ACC,...
Ik heb al van enkele mensen gehoord dat ze omwille van de Lane Assist, veel sneller versleten voorbanden hadden, omdat die zelf steeds bij corrigeert.
En die ACC zou blijkbaar telkens minimum 2 auto's plaats tussen laten, waardoor er geregeld auto's nog tussen glippen, en de auto daardoor steeds weer afremt.
Zijn er die daar ervaring mee hebben?
De voorruitverwarming, ruitenwissers verwarming, buitenspiegels verwarming en Rear view camera zitten ook al standaard op de Sportline
 

B.Stuurder

Forumguru
Zeg dat wel.
Verkeersbordherkenning is bij mij al geïnstalleerd rond 1956 of zo, in de voorbereiding op het verkeersexamen. En het werkt nog steeds.
Waar zit dan eigenlijk de vooruitgang? :pieker:
Je kunt niet jezelf als referentiekader gebruiken, ik kom dagelijks mensen tegen op de weg, die lijken te denken dat die ronde, ruitvormige en driehoekige platen op palen langs de weg bedoeld zijn om pannenkoeken mee te bakken als je honger krijgt. ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
I second that emotion. Ik vind autorijden heel zen en heel ontspannend. Telefoon op stil, muziekje aan, niet gestoord worden (of althans niet gestoorder dan ik al ben...). Heerlijk.
En met motor rijden heb ik dat nog veel meer. Geen muziekje aan, telefoon hoor je toch niet... ff lekker krassen met die voetsteunen.

Maar ik ben bang dat dat op termijn op dezelfde hoop terecht komt als "de lol van paardrijden" voor de mensen die op de rug van een paard de koerier of strijder uithingen, en die zo hechtten aan de relatie tussen ruiter en paard en zo.
Waar ik niet bang voor ben is dit: we zullen ongetwijfeld iets anders vinden om lol in te hebben.

Wat ik interessanter vind is de vraag, wat gebeurd er met de rest van de wereld wanneer we volledig zelfrijdende auto's krijgen?
Bijvoorbeeld, wat gaan de prijzen van vastgoed doen, wanneer je vanwege het feit dat je met 400 km/h al slapend of ontbijtend over de snelweg kunt razen naar je werk, omdat je auto zelfstandig naar zijn bestemming rijdt. Het is dan niet meer nodig om in de Randstad te wonen voor veel geld, omdat maar een beperkt aantal huizen het genot geeft dat je vrijwel file loos en over een acceptabele afstand naar je werk kunt rijden en daardoor véél duurder zijn dan huizen elders in Nederland. Vanaf je landgoed in Groningen kun je dan ook prima om half negen op je werk in Rotterdam verschijnen.

Nog maar niet te spreken van de afwezigheid van noodzaak om een auto in bezit te hebben, die je misschien maar 5% van de tijd dat je hem in bezit hebt, gebruikt, maar wel 100% betaald. Een zelfrijdende auto is dag en nacht op te roepen en zou te allen tijde beschikbaar kunnen zijn, zonder dat je hem in bezit hoeft te hebben.

Of dwaal ik nu teveel af? :pardon:
 

Horkje

Forumguru
...was mijn eerste keuze dus de Superb Combi Sportline, en qua motor zal het normaal gezien een benzine worden van 1.8 TSI.

Qua opties zit er al heel veel standaard op, maar ik ga er nog heel veel bijnemen (Panoramisch dak, DCC, Canton Audio, Columbus infotainment, elektrisch open en sluiten van de achterklep, park assist, variabele laadvloer, 19" Vega velgen, neerklapbare achterbank, opbergnetten,...)

Met de Sportline heb je sowieso al standaard het Canton Sound System, de 9,2” Columbus, park assist en ekektrische achterklep en neerklapbare achterbank. Zit er gewoon al in dus.

Blijft dan weinig te wensen over. Maar die standaard 18” Zenith velgen inderdaad snel voor 19” Vega vervangen. Panoramadak en voorruitverwarming die dan weer niet standaard is trouwens.
 

Helle

Actief lid
Met de Sportline heb je sowieso al standaard het Canton Sound System, de 9,2” Columbus, park assist en ekektrische achterklep en neerklapbare achterbank. Zit er gewoon al in dus.

Blijft dan weinig te wensen over. Maar die standaard 18” Zenith velgen inderdaad snel voor 19” Vega vervangen. Panoramadak en voorruitverwarming die dan weer niet standaard is trouwens.

Daarin verschilt Nederland met Belgie.
In België zijn er andere opties standaard op bv. de Sportline, dan bij jullie in Nederland.
In Nederland hebben jullie het Business pakket, wat we in Belgie voorlopig enkel bij VW hebben, zoals op de Passat Variant.
Ze mogen gerust ook met een Business pakket uitkomen tegen eind dit jaar, want het zijn toch dingen die ik erbij wil.
Zou me wel wat besparen in plaats van veel van die opties apart bij te moeten nemen
 

Henrik

Forumguru
Wat een leuk topic. :thumbsup:

Ik rijd nu 3 maanden in de O3C. Heel soms denk ik wel eens: had ik hem niet in Quartz Grey moeten bestellen i.p.v. Black Magic?

Andere zaken waar ik achteraf graag beter over nagedacht had:
- zwarte grillelijst
- zwarte emblemen
Ja, deze zijn achteraf nog te wijzigen, maar het is een lease-bak en ik had het liever door de leasemaatschappij laten financieren... ;)

DCC was wel leuk geweest, maar mis ik niet persé. Net als een panoramisch dak en een variabele laadvloer.

Waar ik wél super blij mee ben:
- 18" Alaris velgen
- Dynamic pakket (sportstoelen en flippers voor de DSG)
- Canton sound system. Echt een super systeem!

Verder ben ik altijd blij dat mijn wederhelft me een beetje tegenhoudt in de zoektocht naar accessoires.
Anders had ik nog wel een mooi lijstje klaar staan... :bloos:
 

Horkje

Forumguru
Daarin verschilt Nederland met Belgie.
In België zijn er andere opties standaard op bv. de Sportline, dan bij jullie in Nederland.

Aha, dat wist ik niet. Dus in Belgie wel de voorruitverwarming standaard? Is op zich ook niet zo duur hier maar wel heel fijn zou ik denken.

Maar je hebt een mooie lijst zo.

Ben zelf ook zeer goed te spreken over het Canton sound system. Echt heel goed zoals @Henrik ook al aangeeft.
 

Jamesdean1974

Senior Member
Aha, dat wist ik niet. Dus in Belgie wel de voorruitverwarming standaard? Is op zich ook niet zo duur hier maar wel heel fijn zou ik denken.
Aha, dat wist ik niet. Dus in Belgie wel de voorruitverwarming standaard? Is op zich ook niet zo duur hier maar wel heel fijn zou ik denken.

Maar je hebt een mooie lijst zo.

Ben zelf ook zeer goed te spreken over het Canton sound system. Echt heel goed zoals @Henrik ook al aangeeft.
voorruitverwarming is in Nederland ook standaard bij de Business style.
 

Helle

Actief lid
Aha, dat wist ik niet. Dus in Belgie wel de voorruitverwarming standaard? Is op zich ook niet zo duur hier maar wel heel fijn zou ik denken.

Maar je hebt een mooie lijst zo.

Ben zelf ook zeer goed te spreken over het Canton sound system. Echt heel goed zoals @Henrik ook al aangeeft.

Ik heb hier de prijslijst voor België bij mij (jan. 2018):
De Superb Sportline Combi met 1.8 TSI DSG kost 42.200€ (met 1.4 TSI ACT en DSG: 41.375€)
De metaalkleur Black Magic: 550€
Panoramisch dak: 1260€
Elektrisch openen en sluiten kofferdeksel: 460€
DCC: 900€
Park Assist: 360€
Canton sound system: 590€
Infotainment Columbus: 900€
19" Vega velgen: 465€
Variabele laadvloer: 170€
Neerklapbare achterbank: 90€
Opbergnetten bagageruimte: 60€

Standaard opties:
De voorruitverwarming: 320€
Rear view camera: 415€
Smart light assist, blind spot detect en lane assist: 800€
.....
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben blij te lezen dat jullie zo positief zijn over het Canton systeem, mijn volgende auto wordt de eerste waar dat in zit, ik ga er dus waarschijnlijk geen spijt van krijgen (hoewel ik niet echt een audiofiel ben)
 

kriva

Lid
Canton, dat is zowat het enige waar ik spijt van heb op onze S3. Het feit dat ik die optie niet heb aangevinkt wegens nijpend budget, is achteraf gezien toch jammer. Desalniettemin is het “standaard” audiosysteem zeker ook niet slecht.
Toch maar eens nadenken om aftermarket betere speakers te laten inbouwen...
 
  • Leuk
Waarderingen: HeHa

CharlesTucker

Forumguru
Tsja, nijpend budget, keuzes, keuzes, blijft lastig. Ik heb ook lang getwijfeld, behoorlijk luxe O3 (met Canton, Columbus, panoramadak, full LED), of een redelijk kale S3, zonder dat soort "fratsen". Ik had ook nog een jaar of twee kunnen wachten, hopende op weinig kosten aan de O2 en dan een "volle" S3, maar ja, omdat je uiteindelijk toch maar ervaring gaat opdoen met die ene auto die je uiteindelijk gekozen hebt zul je nooit echt weten of het wel de goede keus was. Het beste is dan ook maar om gewoon te genieten van alles wat je hebt ...
 

kriva

Lid
Daar maak ik geen problemen van, voor de rest hebben we een zéér volledige auto. Op zich ben ik ook zeker niet ontevreden van de standaard geluidsinstallatie, enkel de laaiende commentaren op Canton doen mij denken dat ik misschien toch beter dat vakje had aangekruist.
 
Bovenaan Onderaan