Even een reactie op enkele van onderstaande reacties op mijn bericht:
Ik ben fysiek niet in staat zonder blessures van de bijrijdersstoel naar de bestuurdersstoel door te schuiven ben ik bang... Vroeger nooit goed geweest in gymnastiek
Ik bouw liever zelf een carkit in a 80 euro dan dat ik voor 410 euro extra een bluetooth-gebeuren bestel, en dan heb ik nog geluk dat ik klein leder en maxidot al heb. Anders zou het 820 euro kosten. Béétje veel voor een carkitje. En als je een beetje ervaring hebt in inbouwen van het e.e.a. is het prima te doen hoor. Ik heb juist een ignibox gekozen om niet zelf draden te trekken e.d., dit is m.i. de sjiekere oplossing. De gok van garantie op de snoertjes neem ik wel.
Dit is de eerste auto die ik heb waarbij de koppeling ingetrapt moet zijn bij het starten, mijn gedachte is dat het door het s/s-systeem komt. Zou het door iets ander komen? Ik denk niet dat het uitmaakt of er iemand op de stoel zit of niet, als de koppeling ingetrapt is maakt dat toch niet uit? (En ik ben ook niet lenig genoeg om dat te doen zonder op de stoel te zitten)
Voor het stoplicht kan je prima de koppeling intrappen, maar als ik in z'n vrij uitrol laat ik de auto graag in z'n vrij staan (daar is de s/s-knop dus wel voor nodig, want de auto komt toch tot stilstand), soms duurt het toch langer voordat ie op groen springt. Misschien is het wel wennen hoor, maar dat afslaan en daarna snel weer starten gaat een beetje tegen mijn gevoel in.
Maar ook ik kan geen reden bedenken waarom ik het s/s permanent uitgeschakeld zou willen hebben, alleen heel soms.