Ik ben gisteren weer lekker bezig geweest met de Citigo. Zo heb ik onder andere de waterkeerlijsten van de voorportieren vernieuwd. Dat ziet er weer stukken netter uit zonder al die groenigheid langs het raam. Ik heb er geen foto's van gemaakt aangezien we ons allemaal wel kunnen voorstellen hoe dat eruit ziet.
Tevens heb ik het G-TEC embleem opgeplakt boven het Citigo embleem. Eerste even een malletje gemaakt om ervoor te zorgen dat het wel recht boven het embleem zou komen te zitten... ik erger me er dood aan als ik achteraf zou zien dat hij net ietsjes scheef zit.
Snel verder met volgende project ... de pookknop. Die zag er zo uit;
Het (kunst)leer bladdert af en daarmee is het mooie er wel vanaf. Oplossing?
Nieuwe bestellen (1ST711113J FAZ)
Dat oogt toch wel even anders, hiervan is het leer ook nog mooi mat zwart en niet zo glimmend. Dat glimmende komt bij deze na verloop van tijd ook wel, maar dan veroorzaak ik het in ieder geval zelf.
Aan de onderkant zit alleen wel zo'n irritante clip
Die kun je met een normale tang natuurlijk wel klemmen .. maar echt ideaal is dat niet. Gelukkig maar dat de garage daar een speciale pookhoesclip-tang voor heeft. Prachtig woord.
Ik had het geluk dat ik even van een werkplek bij de garage gebruik mocht maken voor m'n klusjes ... dus dan heb je ook beter gereedschap ter beschikking dan thuis.
Daarna nog een klusje. Airbag eruit:
Moer loshalen (moer is een 'veeltand M12') ... Citigo is ineens klaar voor 'autonomous drive' ... of toch maar niet?
Nee, toch maar niet. Dus toch maar weer een stuur erin. Fonkelnieuw, erg prijzig maar wel heel mooi.
(1ST419091G HUT) De zelfborgende moer waarmee het stuur vastzit heb ik overigens ook direct even vernieuwd (N 90799102), ik had natuurlijk de oude kunnen voorzien van wat loctite maar een nieuwe kan ook geen kwaad. Enfin, het resultaat;
Dat nieuwe leer voelt zo ontzettend fijn en dat stuurtje ziet er gewoon zo lekker dik uit.
Ik ben er echt super blij mee. Ik kan er zelf echt tijden naar kijken en het past natuurlijk ook helemaal bij de 'Citigo Sport'. Dat wordt weer vele kilometers genieten.