Te verkrijgen accessoires - velgen - navigatiesysteem modeljaar 2016 Fabia III

Fonzer

Lid
De bijbehorende dopjes overigens ook. Want de standaard afdekdopjes passen niet op de slotbouten.

Ja? Zijn er ook dopjes voor de slotbouten? Ik vond het al zo'n stom zicht; 4 bouten netjes achter een zwart dopje en dan de slotbout niet... Toch eens informeren bij de dealert...

Alpha

Donateur
Ja? Zijn er ook dopjes voor de slotbouten? Ik vond het al zo'n stom zicht; 4 bouten netjes achter een zwart dopje en dan de slotbout niet... Toch eens informeren bij de dealert...

Yep, krijg je ook nog in verschillende kleuren.

Altos

Banned
Bij @Dollejuin hebben we het dopje (het zelfde als de rest) warm gemaakt met een feun, daarna meteen op de slotbout gezet. Nu heeft deze die vorm aangenomen en komt er hetzelfde af en op als de rest. Ik weet niet welke slotbouten hij heeft overigens.

Ik heb de slotbouten met een meerpuntige ster erin, de meeste dealers plaatsen die met een bloemvorm. Ik heb gelaas zo geen foto met het dopje

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 52

Der Einser

Forumguru
Maar met alle respect.
Waar dienen je slotbouten voor?

Er gaat echt niemand 16" MAK velgen stelen hoor. Dat loont gewoonweg niet.

Mogas

Forumguru
Maar met alle respect.
Waar dienen je slotbouten voor?

Er gaat echt niemand 16" MAK velgen stelen hoor. Dat loont gewoonweg niet.

Er zijn mensen die zelfs je stofdopjes van je ventielen eraf jatten......
Net slotbouten besteld bij de dealer ,26 euro een setje...
Nu nog een pedaalsetje ,Rekende ie 120 euro voor.... :laugh:
Dat kan goeikoper

Altos

Banned
Beetje flauw @Der Einser , omdat jij iets niet een bepaalde waarde vind hebben, betekend niet dat iemand zich niet iets meer mag indekken tegen diefstal.
Alsof jou auto zo gewild is, kan dan ook iedereen zeggen, is ook geen nieuwe meer. Voor jou issie iets waard en dat wil je beschermen.

Der Einser

Forumguru
Beetje flauw @Der Einser , omdat jij iets niet een bepaalde waarde vind hebben, betekend niet dat iemand zich niet iets meer mag indekken tegen diefstal.
Alsof jou auto zo gewild is, kan dan ook iedereen zeggen, is ook geen nieuwe meer. Voor jou issie iets waard en dat wil je beschermen.

@Altos : zo bedoel ik het ook niet.
Tuurlijk mag iemand zich indekken tegen diefstal.
Waar ik op doel is, heeft het zin?
Je kunt je wel overal tegen indekken, maar is het rendabel ? Effectief ? En zelfs nodig?
In dit geval zeg ik: NEE

Want ik ken de waarde van dit item en kan daarom goed inschatten of "boeven" dit graag zouden willen bemachtigen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
Ach @Altos die @Der Einser zit in de velgen en vind het alleen maar mooi als onze velgen er af gejat worden, ken ie weer een mooi prijssie maken voor ons.......:deuk:

Dat vind ik absoluut niet mooi hoor @EdK
Dat gun ik niemand!

Uiteraard zou ik best wel eens wat velgen verkopen aan iemand van hier = Skodaforum maar helaas is het MAK gehalte erg hoog en een uitgesproken mening hebben,...erg laag. Veelal allemaal hetzelfde. (Bijv. Allemaal een veilig eibach setje) uiteraard bevestigen uitzonderingen de regel :rockon:

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Kijk als ik nu van te voren weet dat dat dievengilde me wagen op mooie sinaasappel kistjes neerzet dan mogen ze ze nog wel jatten.
Maar vaak laten ze ze achter op de schijven of trommelremmen en tja dat wil ik tegengaan en vandaar dat er bij mij ook gewoon slotbouten op zitten hoor.

Altos

Banned
@Der Einser , ik begrijp dat je het niet persoonlijk of denigrerend bedoeld hoor maar ik vind het wel jammer dat je een beetje een negatieve sfeer achterlaat op de keuze van sommige medeforumleden.
Ik houd er ook van om auto's anders dan anders te zien wat niet betekend dat ik het in me heb om dat ook na te volgen.
Zoals je al zegt vind ook ik Race Blue een superkleur en idd is exclusiviteit leuk maar om bij (bijna) elke nieuwe RB aanwinst te melden dat het jammer is lijkt me ook niet leuk voor de nieuwe eigenaar.
Met de Mak wielen hetzelfde. Voor mij persoonlijk zijn de Iguans de enige mooie uit het aftermarket bestelboek van de dealer, en in geval van private lease zijn je opties gelimiteerd tot origineel en dit boekje van Pon. Ik begrijp dus best dat veel mensen deze wielen kiezen omdat ze worden aangeboden. De wat meer exclusieve wielen zijn voor veel mensen niet makkelijk aan te komen (lees via dealer)
Maar ik begrijp je wel, ik heb 3 sets originele Alpina's op diverse BMW's gehad en als ik iemand met imitatie zag rijden zuchtte ik ook wel eens.
Ik hoop iig dat er ook wat sarcasme bij je postings zit. Zo niet dan heb je het de komende jaren zwaar met al die Race Blue en met Mak rond rijdende Skoda's...;)

Altos

Banned
Oja, en misschien is het Amsterdamse dievengilde wel kieskeurig hoor maar in Eindhoven en s' Hertogenbosch zijn ze bij mij (gelukkig niet recent) al afzonderlijk voor een rolletje pepermunt, foto's, radio (25,-) en een pluche dobbelsteen naar binnengekomen...kan me dus voorstellen dat hun niet de waarde van een Mak wiel weten.

Alpha

Donateur
Ik geef je helemaal gelijk @Altos. M.i. Valt het allemaal reuze mee. Bij mijn dealer staan momenteel 6 fabia's. 2 witte, 1 grijze, 1 denim blue, 1 bruine en een zwarte... Volgens mij willen sommigen ook liever die 500 euro uitsparen. Wit is volgens mij echt de populairste kleur. Die heb ik al een paar keer gezien.

Der Einser

Forumguru
Ik zal ophouden met eerlijk te zijn,...
En net zoals iedereen hier 'aardig' te worden.

Dus iedere standaard Skoda is: 'WoW, wat een mooie config. En wat ziet ie er mooi uit! Veel veilige km's er mee'

En als iemand dan na een jaar wikken en wegen en 1000x vragen verder,...eindelijk overstag is om een super dikke vette brute 3cm verlagingsveren van Eibach neemt zal ik euforisch reageren!!!

Bovenaan Onderaan