Zo eens in de paar maanden steek ik de OBDeleven eens in de IJsvogel, en vorig weekend was weer zo'n moment. Heel plezierig als er dan nul foutcodes uitrollen
. Zeker omdat er eerder wat incidentele foutjes van de bedrading in de bestuurdersdeur was en af en toe een fout van een regelklep. Die zijn dus langdurig weg dankzij een spuitbusje electrospray, en het hercalibreren van de regelkleppen, respectievelijk.
Maar wat me wel opviel is dat het lichtje van het dashboardkastje af en toe wel en af en toe niet werkte. Als ie t niet deed, dan loste een tik erop t weer op, maar das toch niet goed.
Had hier eerder al eens een sterkere LED van hypercolor ingestoken, dus dat was t niet. Toen ik m openmaakte bleek dat de schakelaar die het openen van de klep regelde niet goed te zijn. Bij nazoeken naar fotos op internet op onderdeelnummer (1J0947311, al in gebruik sinds de jaren 90!) bleek dat er een veertje weggesprongen was die het contact moet maken. Dus: op eBay voor het schokkende bedrag van €7.89 (waarvan 2/3e verzendkosten uit Litouwen
) een nieuwe besteld (uit een Golf IV uit 1998). Die zag er tamelijk rot uit (helemaal grauw), maar ik had ook alleen t veertje nodig. Dus veertje overgezet, lampje terug in t gat, en presto, hij gaat weer keurig aan en uit als de klep open of dicht gaat! Tees weer tevreden
Plaatjes erbij, de mijne (met vervangend veertje) en de oude donoreenheid uit Litouwen