@Tees Zoals je al zei, laat ze de band terugnemen!
Ik ben ook eens (1999?) akkoord gegaan met Milestone banden toen mijn auto vergeten was uit te lijnen door de Mazda dealer en mijn voorbanden na 6000 km totaal scheef waren gesleten (binnenzijde glad). Daar had ik nog fl.100 voor betaald, dus zo’n wiedergutmachung was dat niet eens. Wel gleed ik met die banden zo rechtdoor de bocht uit, kon ik mijn auto daarna naar de sloop rijden (automaat bleef schakelen tussen 3 en 4) en kon ik de auto waar ik tegenaan reed beter zelf met fl.500 betalen i.p.v. door de verzekering.
De door de Mazda gemonteerd banden waren waarschijnlijk van zo’n type geen grip bij regen maar weinig slijtage.
@Cordoba ABS doet niets met de omtrek van de banden... maar zorgt dat een wiel niet zo hard geremd wordt dat het blokkeert.
Als een band altijd minder grip heeft dan een andere, zal ABS deze dus minder laten remmen bij keihard remmen. Maar aan de ene kant van de auto kan het wegdek ook gladder zijn dan aan de andere kant, wat hetzelfde resultaat heeft.
Simpel gezegd, zonder ABS heb je liever al helemaal geen l/r verschil.
RBS geeft weer een veel betere kijk op sommige zaken, maar dat is weer wat anders.
Wel interesant dat je het over winter/zomerbanden hebt. Mag je geen zomerbanden monteren terwijl achter nog winterbanden meehobbelen?
Edit: mag kennelijk wel;
https://www.google.nl/search?q=wint...ZgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp