Helemaal mee eens
@SteGo! Ik gebruik eigenlijk altijd A-merk onderdelen, ik zou er dan ook een gruwelijke hekel aan hebben als een onderdeel eerder kapot gaat dan ik verwacht had omdat ik (of de garage) mindere kwaliteit onderdelen had toegepast. Het belangrijkste van mijn auto is dat ie veilig en betrouwbaar is, en daarna komen andere eigenschappen. Maar ik doe dan ook bij voorkeur lang met m'n autos.
@Tees ik ga niet beweren dat ik altijd A-merk gebruik, maar meestal wel. Ik ga in ieder geval maar zeer zelden voor het goedkoopste wat ik kan vinden. En gelukkig weten ze dat bij mijn vaste garage ook en zullen ze geen B- of C-merk rommel gebruiken maar gewoon kwaliteitsspul.
Toen ik ooit nog een klein autootje reed met bandenmaat 145/70 R12 en er 2 banden aan vervanging toe waren had de garage wel moeite om iets kwalitatiefs te vinden ipv Nankang, Minerva, oid.
Die bandenmaat hadden ze bij Conti, Vredestein, e.d. al niet meer in het assortiment.
Voor de rest zie ik op de rekeningen van de garage altijd merken als Bosch, Gates, Brembo, etc vermeld staan. Prima kwaliteit spul van de aftermarket. Bij onderhoud wat ik zelf doe kies ik vaak OEM/OES, Mann, Bosch, Hella, dat soort merken.
Was er niet een spreekwoord dat zei " goedkoop is duurkoop " ???
Ik vind de Duitse uitdrukking altijd wel erg mooi; Wer billig kauft, kauft zweimal.
Deze is ook toepasselijk;
En voor wat betreft het motorrijden; helemaal eens Ed! Ik vind het echt onverantwoord om zonder goede motorkleding op een motor te rijden. Wat mij betreft mogen ze het niet dragen van motorkleding strafbaar maken, net zoals het niet dragen van een autogordel je ook een prent kan opleveren.
@Cordoba ik ben met je eens dat er een aantal kanttekeningen te maken zijn bij de test van Tyre Reviews. Het blijft altijd belangrijk om zelf een afweging te maken afhankelijk van hoe je je auto gebruikt.
Echter vind ik het wel interessant dat Tyre Reviews de moeite heeft genomen om zo'n test met versleten banden te doen, want de testen met nieuwe banden zoals je die vind in AutoWeek/AutoBild zeggen alleen wat over de band wanneer hij nog nieuw terwijl het naar mijn idee minstens zo interessant is om te weten hoe banden zich tot elkaar verhouden wanneer ze halverwege of aan het eind van hun levensduur zijn.
Het is alleen wel enorm lastig om zo'n test goed te doen omdat er, zoals je zelf ook al aangaf, zo verschrikkelijk veel variabelen zijn. Laat staan dat je zo'n test met 8 of 10 verschillende merken zou willen doen, dat is haast niet te doen. Maar zou ik wel heel erg interessant vinden.