Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Eltjo

Forumguru
Ziet er goed uit, maar waar laten die kids nu de “papiertjes” van de snacks zonder de aansluitingen vol te smeren?

Ook voor een leek een meer dan uitgebreide beschrijving!

Wat betreft je stekkerverbinding die je van plan was om de spanning naar de aansluitingen te onderbreken; tja ik begrijp je prima en je kan weer terug naar hoe het was, maar je kan dat altijd nog doen achter de asbak.
Waarschijnlijk gebeurd dat nooit en zal een eventuele volgorde eigenaar het verder een worst wezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Die papiertjes geven ze dan maar weer aan ons ;). Dat bakje werd toch al niet zo vaak gebruikt. En idd die afweging dat ik t zeer waarschijnlijk toch nooit meer ga terugbouwen had ik ook uiteindelijk. Ik vond de stekkerverbindingen maken ook eigenlijk onnodig complex, met extra risicos van slechte contacten oid vandien. Dan is dit beter.
 

Tees

Donateur
Ik had al een paar weken een nieuwe pendelsteun incl nieuwe bevestigingsbouten liggen, maar nu pas tijd om naar de AHC te rijden om die eronder te zetten. Voornaamste reden was het trillen/bonken bij afremmen op de motor rond de 1200-1400 toeren. De pendelsteun is de goedkoopste steun en makkelijk te vervangen, dus dat leek me een goed begin om te proberen.

Kort verhaal kort: het stelt weinig voor. Kwartiertje werk op de brug, 3 bouten los, steun verwisselen, 3 bouten vast, klaar. Het lastigste is nog om de steun goed voor de gaten te krijgen, maar met een beetje duwen tegen de bak om de boel uit te lijnen was dat ook zo gedaan.

De oude steun was niet kapot zo te zien, maar wel duidelijk stijver (dus rubber uitgehard) dan de nieuwe. En op de weg naar huis een aantal keer expres laten uitrollen door de 1200-1400 toeren heen, en ik merkte geen gebok meer. Tijd zal t leren of t echt weg is, het was voorheen ook niet altijd aanwezig. Maar voorlopig lijkt de missie geslaagd te zijn!

Plaatjes erbij, de oude steun eruit en de nieuwe steun eronder:
20240517_111519_copy_3096x4128.jpg

20240517_111530_copy_3790x2842.jpg
 

Eltjo

Forumguru
Zag ik nou jouw auto staan in een parkeergarage in Nieuwegein op tv?
:confused: Hoop het niet....

En merk je verschil met je nieuwe motorsteun?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Gelukkig niet @Eltjo , de IJsvogel stond hier gewoon 'veilig' voor de deur.
Voorlopig is de conclusie nog steeds dat de pendelsteun wel e.e.a. verholpen heeft. T stotteren tijdens remmen op de motor heb ik niet meer gemerkt, en tot nu toe ook het bokken bij stevig gas geven heuvel op ook nog niet gehad. Dat laatste was wel iets dat ik moeilijk kon reproduceren, maar als ik m'n best deed kon ik t vaak wel een paar keer uitlokken. Heb t nu een paar keer geprobeerd, maar nog niet voor elkaar gekregen. Dus stiekem hoop ik dat dat nu ook weg is, maar juich nog niet te vroeg.
 

Tees

Donateur
Tijd voor weer een updateje: de afgelopen tijd ergerde ik me aan allerlei vlekjes op de voorruit. Al een keer goed schoongemaakt, maar t zat er nog steeds, dus vandaag eens goed gekeken. Blijken allerlei kleine putjes te zijn in de voorruit. Tis ook nog de originele ruit, en er zaten al een paar grotere beschadigingen in bij aankoop, maar nu ben ik er wel een beetje klaar mee. Dus ik heb voor over 2 weken een afspraak gemaakt om de ruit te vervangen (kost zo'n €350 bij dezelfde toko waar ik voor de F1c de voorruit heb laten vervangen nadat ik daar een paar planken tegenaan had geparkeerd :angel:). Hebben we op vakantie weer kraakhelder zicht!
 

Captain Hook

Forumguru
Dat valt me eigenlijk reuze mee, maar €350...

Heeft jouw auto nog geen actieve componenten in/bij/achter de voorruit zitten die opnieuw afgesteld/ingeleerd moeten worden?

Want dat is bij de moderne auto's tegenwoordig een kostbaar grapje... :sick:
 

JeSko

Forumguru
350 Euro is een goede prijs, ik was destijds al 399 kwijt voor de voorruit van de C4 dacht ik.. is het dan OEM?
 

Tees

Donateur
Gewoon Pilkington of Saint-Gobain, dus dezelfde als t origineel. Er zit wel een licht/regensensor achter, daarom is t een paar tientjes duurder dan zonder. Maar geen cameras oid, die moeten idd gekalibreerd worden en dan ben je zo €150 extra kwijt.
Ik was bij de F1 een beetje sceptisch, maar was toen prima gedaan, deze is natuurlijk ietsjes ingewikkelder met de sensoren, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat ook goed komt. Reviews zijn ook zeer positief.

Bij de grote jongens zoals CarGlass ben je zo €300 extra kwijt, maar dan krijg je wél gratis ruitenwissers (en irritante reclames op TV ;)).
 

Canon-Eye

Forumguru
Let wel even op of er in de (huidige) voorruit niet stiekum een tweede antenne is verwerkt. In mijn F2 van 2011 zat er een vliesdun draadje van midden boven recht naar beneden tot 1/4 van de hoogte. Had de ruitenboer niet gezien voor het bestellen.
De radio deed het prima, totdat ik een keer wat verder van huis ging en de radio niet meer automatisch naar een andere zender overschakelde. De nieuwe ruit is onder garantie vervangen - en ook de afgesneden platte verbindingsstrip die de antenne tussen het ruitrubber door verbindt met een aansluiting achter de binnenspiegel.

Iets om in de gaten te houden dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Captain Hook

Forumguru
@Canon-Eye Da's een goeie. Dat heb ik ook een keer gehad met de Roomster.
Ze hadden een nieuwe ruit geplaatst (werd weliswaar door de verzekering vergoed) en waren ff dat draadje 'vergeten'...
 

Tees

Donateur
Voor zover ik weet zitten in de O2 naast de antenne op t dak alleen in allebei de (achter)zijramen nog een antenne (voor FM en DAB). Qua verschillende ruiten was er alleen de optie groen, groen met sensor, groen met sensor en zonneband. Maar ik zal de huidige voorruit nog eens goed bekijken of er een draadje zichtbaar is.
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Dat soort foutjes bij het uitzoeken waardoor men verkeerde ruiten gaat plakken zijn slordig. Het filteren in de catalogus is soms wat grofmazig waardoor ik me wel kan voorstellen dat de ruitboer per ongeluk de verkeerde ruit besteld bij de ruitproducent, maar wanneer je de auto dan hebt staan en je snijd de oude ruit uit de auto dan vergewis je je er toch eerst even van dat de nieuwe van hetzelfde type is alvorens je hem erin plakt .... :unsure:

En als je er dan achter komt dat het niet dezelfde is dan is dat heel erg vervelend want dan komt je planning enorm in de knoop zeker wanneer de klant je leenauto heeft meegekregen die je morgen ook al ingepland had voor een andere klant, maar dan moet je dingen schuiven. Met spoed alsnog de juiste ruit bestellen en de ruit een dag later alsnog plakken.

€350 is een nette prijs, kun je niks van zeggen, en geloof mij maar; ook daaraan verdiend de ruitboer al prima. En als CarGlass 300 euro duurder is .. moet je nagaan wat die dan verdienen aan het plakken van een ruitje, want zij monteren ook gewoon een Pilkington/NordGlas//Saint Gobain/AGC o.i.d. hoor, heus geen OEM.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
CarGlass en die andere grote partijen verdienen het merendeel van hun geld met verzekeringswerk, en dan ook vooral leasemaatschappijen. En doordat ze zo groot zijn, gaat het gros van de mensen daar ook heen. Had laatst nog een collega die een nieuwe ruit nodig had, die heb ik ook even uitgelegd dat ze níét naar CarGlass moest gaan. Kwam ze ook achter toen ze de prijzen had vergeleken.

Ik heb al meerdere partijen online gevonden, met of zonder montage. Ruit kost zo'n €250-280, en dan nog een eurootjes of 100 aan montage (ongeveer 1 uur werk). Dan weet je wat Carglass in de zal steekt.
 

JeSko

Forumguru
Bij Carglass weet je wel dat het gelijk goed is, niet om andere af te breken, maar mijn ervaringen met inmiddels 2 andere installateurs zijn toch niet goed, raamlijsten die ze kapot trekken en niet vervangen, raam niet goed afgekit ( C4 ) , raam dat gewoon terug lost en een vreemde waas in de ruit, plus overal gebroken glas in de motorruimte en interieur ( Civic ) . Bij Carglass heb je dit niet voor, en als er daar iets mis gaat lossen ze het op, die hebben een goede naam hoog te houden.

Ik ga volgende keer bij Carglass

- iets duurder ( scheelt ook weer geen 300 euro hoor )
- betere service
- werken enkel met OEM glas dus geen gezeik achteraf
- werken ook op locatie indien gewenst
- goede garantie afhandeling
- regelen alles zelf met je verzekering
 

SteGo

Donateur
- werken enkel met OEM glas dus geen gezeik achteraf
Dat is echt onzin, ik ben meermaals bij de dichtstbijzijnde CarGlass-vestiging geweest voor m'n werk, daar staan ook gewoon allemaal ruitbokjes vol Pilkington ruiten, daar wordt echt niet enkel OEM geplakt. Al is dat wel wat ze je wijs proberen te maken.
 
Bovenaan Onderaan