@Falcon begrijp me niet verkeerd hé ik ben een voorstander van alternatieve energieën misschien niet elektrisch voor de auto maar vindt het een lovenswaardig en vooral hoogtechnologisch item die Tesla die de grote automerken gewoon voor schut zet dus
maar in België wordt dit type wagens procentueel weinig verkocht en als deze verkocht worden dan is dit aan ofwel de vermogende personen en/of bedrijven. Het aantal laadpalen is ook bij ons exponentieel gegroeid maar is zwaar onder het gemiddelde van landen zoals Duitsland en Nederland. Onze overheid haalt bijna 9% van zijn volledige budget binnen op de taksen van Diesel en Benzine. Mocht dit wegvallen dan is onze overheid = Griekenland. Er worden hier en daar wel wat premies gegeven op de aankoop van een elektrische wagen maar niet voldoende om de grote meerderheid te overtuigen om hiervoor te kiezen. Er worden mega-kortingen op belastingen uitgedeeld aan bedrijven in de windenergie maar iedere laadpaal die ergens staat wordt ofwel zelfstandig uitgebaat of is betaald door de gemeentelijke overheid. In ons land is er totaal geen plan op lange termijn om ecologie en transport een plaats te geven en resoluut te kiezen naar een ecologisch transport en de grote onderliggende reden is de inkomsten van onze staat. Dit is al heel lang geweten in België en ook met deze overheid zie ik geen verandering maar enkel cosmetische ingrepen.
Het debacle zonnepanelen in België is nogal gekend vb. mega-premies voor het plaatsen van zonnepanelen 10j geleden en 3j geleden het bijna afschaffen ervan en dan de mensen die geen zonnepanelen kunnen plaatsen of betalen laten opdraaien om het financieel tekort hiervan te betalen. Typisch België geen visie op lange termijn aangaande ecologie omdat geen enkele politieke partij durft een nederlaag lijden tijdens de verkiezingen.