VCDS mogelijkheden

HaycoOnline

Donateur
Persoonlijk vind ik het prettig wanneer de kilometerstand van de Superb altijd leesbaar is.
Ik kan deze nu alleen zien bij instappen of na het uitzetten van de motor.
Heeft iemand nog tips hoe je dit permanent zichtbaar kunt maken? Is dit ergens een instelling of moet hier een VCDS aanpassing voor komen? Wellicht heeft @Antera hier ervaring mee?

Tassin

Forumguru
Als je de ACC uitschakelt, wordt je totale kilometerstand getoond. Maar als je de ACC veel gebruikt, is dat idd weer minder handig.

HaycoOnline

Donateur
Als je de ACC uitschakelt, wordt je totale kilometerstand getoond. Maar als je de ACC veel gebruikt, is dat idd weer minder handig.
Dank voor je reactie. Maar als ik mijn oprit afrij dan is de kilometerstand al niet meer zichtbaar en maak ik nog geen gebruik van ACC. Dus ook bij geen ACC gebruik zie ik de kilometerstand niet staan. Wat ik wel zie staan is de ACC in Grey --- (Dus niet actief).

HaycoOnline

Donateur
(A)CC met schakelaar volledig uitzetten zou uitkomst moeten bieden....
Gisteren even getest. Klopt inderdaad! Als je de ACC hendel helemaal naar achteren drukt dan deactiveer je de ACC en lane assist, en dan zie ik mijn kilometerstand. Persoonlijk gezien vind ik dit een belachelijke oplossing van Skoda. Dat je eerst je ACC moet uitzetten om je KM stand te zien. In ieder geval dank voor de uitleg. Wellicht kan hier iets in VCDS aangepast worden. Ik zou dan graag de minikompas weg willen hebben die boven de ACC wordt weergegeven. Volgens mij is er niemand in dit forum die daar echt belang bij heeft.

Canon-Eye

Forumguru
Dat kompas is wat mij betreft idd totaal overbodig, om twee redenen:
  1. Mijn satnav voorziet al in een pijltje dat het noorden aangeeft, zodat ik toch wel kan zien welke kant ik op rij (als ik daar al behoefte aan heb);
  2. Je beweegt je op een weg, niet op open zee - dus je hebt sowieso geen mogelijkheid om zelf een andere koers te kiezen...

<edit>
ALS ze dan zo nodig een kompas in willen bouwen, dan zie ik dat liever aan de passagierskant: gewoon een vaste kompasroos met Noord boven en een pijltje dat de rijrichting aangeeft.
Dáár heeft mijn vrouw tenminste iets aan: dan kan ze zien hoe ze de kaart moet vasthouden... :deuk:

Laatst bewerkt:
Bestaat er een mogelijkheid om naar de radio te luisteren met zwart colombus scherm of met die grote klok op het scherm, dus zonder dat het scherm aanstaat? Als ik 's avonds of 's nachts lange ritten maak, heb ik graag zo weinig mogelijk storend licht in het interieur, dus ook geen colombus infotainment.

Skoda-MAN

Forumguru
@FrancisZ06 Dit staat in mijn instructieboekje van infotainment

• Beeldscherm uit (in 10 s) - In-/uitschakelen van het beeldscherm in de zogenaamde energiespaarmodus1

• Helderheidstappen: - Instelling van de helderheid van het beeldscherm
    • Helderst - Helderste stand

• Helderder - Helderder stand

• Middel - Middelste stand

• Donkerder - Donkerder stand

• Donkerst - Donkerste stand
  • Bevestigingstoon - In- / uitschakelen van de bevestigingstoon bij het drukken op een functietoets

• Tijd weergeven in stand-bymodus - Tijd- en datumweergave op het beeldscherm bij ingeschakeld contact en uitgeschakeld apparaat

1Het beeldscherm wordt zwart, indien binnen 10 seconden het beeldscherm niet wordt geactiveerd door dit te naderen met de hand, aan te raken of door bediening van menuknop 2 Afbeelding 1. Het beeldscherm wordt bij het naderen met de hand, bij aanraking of bij bediening van menuknop 2 weer ingeschakeld.

Canon-Eye

Forumguru
Om ruzie met vrouwen te voorkomen
Wij hebben daar nooit ruzie over.
In het pré-gpstijdperk had ik de route in mijn hoofd, tegenwoordig laat ik me ondersteunen door de ttom - maar zij vond en vindt het nog steeds leuk om op de kaart bij te houden waar we ongeveer zijn.
Controleren of het landschap (rivieren, bergen en andere karakteristieke elementen) wel klopt... ;)

edero

Forumguru
Wij hebben daar nooit ruzie over.
In het pré-gpstijdperk had ik de route in mijn hoofd, tegenwoordig laat ik me ondersteunen door de ttom - maar zij vond en vindt het nog steeds leuk om op de kaart bij te houden waar we ongeveer zijn.
Controleren of het landschap (rivieren, bergen en andere karakteristieke elementen) wel klopt... ;)

:ot: Zooo herkenbaar dit :lezen:...:deuk:

REHOMAWE

Nieuw lid
Inderdaad erg herkenbaar!
Ik heb de afgelopen zomervakanties mijn vrouw een tablet gegeven (met GPS-functie) waarop ik de gratis TomTom GO app incl. Europakaart heb gedownload. Zij kan nu op de tablet volgen waar we zitten en zelfs (dankzij de uitgebreide TT-functies) een andere route kiezen indien nodig, of op zoek gaan naar een op dat moment gewenste POI.
Kortom.... mijn vrouw erg blij omdat ze kan ´meerijden´.... en ik heb een extra ondersteuning in drukke onbekende steden of gebieden.
De papieren kaart ligt bij ons dus voorgoed in de prullenmand....!

GTPaul

Nieuw lid
@HaycoOnline Je kan ook je kilometerstand zien door op de car knop te drukken op je columbus. Dan op het scherm op het pijltje naar rechts drukken. Niet de meest ideale oplossing maar dit kan dus ook ipv de acc uit te zetten.

Bovenaan Onderaan