VCDS mogelijkheden

Stone

Actief lid
achterlichten kan niet om en om omdat deze maar 1 knipperlicht unit heeft per kant :

@Antera is het niet mogelijk om achteraan bij het knipperlicht dit om en om te laten knipperen met het achterlicht, ik had dit in gedachten bij het om en om knipperen
 

gdisselkoen

Forumguru
achterlichten kan niet om en om omdat deze maar 1 knipperlicht unit heeft per kant :

@Antera is het niet mogelijk om achteraan bij het knipperlicht dit om en om te laten knipperen met het achterlicht, ik had dit in gedachten bij het om en om knipperen
Misschien is het technisch wel mogelijk, maar dan nog de vraag of het wettelijk mag. Verdr lijkt het mij niet prettig voor de mensen die achter je rijden, die zien iets dat niet hoort. Kan ook nog opmerkingen opleveren dat er iets mis is met je verlichting.

Verlichting op een auto heeft een functie, ik zou er geen kermisverlichting van maken.
 

Stone

Actief lid
Misschien is het technisch wel mogelijk, maar dan nog de vraag of het wettelijk mag. Verdr lijkt het mij niet prettig voor de mensen die achter je rijden, die zien iets dat niet hoort. Kan ook nog opmerkingen opleveren dat er iets mis is met je verlichting.

Verlichting op een auto heeft een functie, ik zou er geen kermisverlichting van maken.
je hebt wel gelijk. Misschien toch maar zo laten.
 

plas0108

Forumguru
Lichtsensor kan je idd zelf bepalen maar de lijst is gemaakt vanaf de eerste mqb en toen was niet alles al mogelijk. DRL/Knipperlicht :

achterlichten kan niet om en om omdat deze maar 1 knipperlicht unit heeft per kant :-)

Heeft iemand de vcds codes/handleiding om deze functie te coderen voor de S3?
 

Stone

Actief lid
@Antera bedankt voor de aanpassingen. Nu is alles zoals ik het wenste. Leuk om zien hoe snel je alles kon instellen. Wel bemerkt dat bij snelweglicht, eens deze geactiveerd is deze nadien constant aanblijft. Is dit normaal? Nogmaals bedankt voor de aanpassingen.

Knipperlichten niet aangepast, vond ik in het filmpje geen zicht, dan toch beter zoals het origineel is.

Aanpassing gasrespons is een duidelijke verbetering in het rijden, auto reageert helemaal anders dan voor aanpassing.
 

Antera

Donateur
snelweglicht blijft idd aan zodat je zichtbaar blijft en de verlichting niet elke keer aan en uit gaat. Was voorheen bij onder de 60km/h dat deze uit gingen maar de S3 blijkt toch zijn licht aan te horen en het niet meer af te schakelen vernam ik idd.


Als het uit moet kan dan natuurlijk altijd geen probleem
 

tchr

Lid
Vraagje..

Ik vind het aangenaam dat de cruisecontrol (geen ACC) de ingestelde snelheid onthoudt bij het opschakelen.
Maar ik vindt het behoorlijk vervelend dat hij dit ook doet bij het terugschakelen. Ik rem nl. nogal vaak op de motor...
maar ipv te remmen schiet de auto nu dus telkens vooruit.. :bloos:

Is dit aan te passen via VCDS?
 

MrEdge_

Forumguru
Het snelweglicht op mijn A5 bleef zo'n 5 minuten branden nadat ik van de snelweg af was. Het ging dus niet meteen uit, maar bleef ook niet permanent branden. Het lijkt me aannemelijk dat dit hetzelfde geïmplementeerd is als regenlicht, dat ook niet meteen uitgaat als het even niet regent?
 

BadBert

Forumguru
Het snelweglicht op mijn A5 bleef zo'n 5 minuten branden nadat ik van de snelweg af was. Het ging dus niet meteen uit, maar bleef ook niet permanent branden. Het lijkt me aannemelijk dat dit hetzelfde geïmplementeerd is als regenlicht, dat ook niet meteen uitgaat als het even niet regent?
dat regenlicht gaat bij mijn S3 anders vrij vlot weer uit als het droog is geworden
 

Antera

Donateur
Vraagje..

Ik vind het aangenaam dat de cruisecontrol (geen ACC) de ingestelde snelheid onthoudt bij het opschakelen.
Maar ik vindt het behoorlijk vervelend dat hij dit ook doet bij het terugschakelen. Ik rem nl. nogal vaak op de motor...
maar ipv te remmen schiet de auto nu dus telkens vooruit.. :bloos:

Is dit aan te passen via VCDS?


Dat is vreemd want met terug schakelen trap je de koppeling in en moet de CC afvallen. Mocht je terug schakelen met een dsg kan dit anders zijn want de auto weet pas dat je snelheid wilt minderen als je remt of de koppeling in trapt of bewust hem uit zet
 

tchr

Lid
Het is geen DSG.
Dit is blijkbaar zo 'by design':

upload_2016-9-22_19-47-41.png

In geval van terugschakelen (om wat op de motor af te remmen) ervaar ik het dus als 'slecht design'. :pieker:
 

Marcooctavia

Forumguru
Vraagje..

Ik vind het aangenaam dat de cruisecontrol (geen ACC) de ingestelde snelheid onthoudt bij het opschakelen.
Maar ik vindt het behoorlijk vervelend dat hij dit ook doet bij het terugschakelen. Ik rem nl. nogal vaak op de motor...
maar ipv te remmen schiet de auto nu dus telkens vooruit.. :bloos:

Is dit aan te passen via VCDS?

Het is inderdaad zo dat je kan schakelen met je CC op een bepaalde snelheid.
Bij het intrappen van je koppeling stop je CC maar bij het los laten van je koppeling neemt de CC de snelheid weer over.
Waarom dit ooit zo is gemaakt weet ik niet.
Voor zover ik weet is dit niet aan te passen.

Marco.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ik op de motor wil afremmen, dan begint dat met het uitschakelen van de cc, d.w.z. met één vinger het schakelaartje tot de aanslag duwen. Pas een meter of 500 of meer verderop is terugschakelen aan de orde, plus eventueel bijremmen. Dus ik heb er geen last van, zoals bij een proefritje al is gebleken.

Of ik het bij het opschakelen wél handig vind, ben ik nog niet helemaal uit. Ik vermoed dat ik er wel aan kan wennen, maar om het nou een vooruitgang van jewelste te noemen gaat me nog even te ver.
 

B.Stuurder

Forumguru
Het is een soort automaat - simulatie. Alleen schakel je dan handmatig, maar net als met een automaat geeft de auto zelf gas tot de ingestelde snelheid. Beetje vreemd wel...
 

EdK

Forumguru
Mooi al die techniek maar A kost handen vol geld als stuk gaat
B ik hou liever zelf de controle over alles, en dat begint al met zelfs schakelen....
 

Bakkertje

Forumguru
Vraagje..
Ik rem nl. nogal vaak op de motor...
maar ipv te remmen schiet de auto nu dus telkens vooruit.. :bloos:

Wat ik doe als ik af wil remmen is dit met de knop op mijn stuur. Bij m'n Passat kan ik de snelheid regelen in stappen van 10 km/uur of met 1 km/uur. Ik neem aan dat dit ook bij de S3 kan?
Daarmee pas ik mijn snelheid aan naar wens. De CC doet de rest, maar ik vind het wel een gestuntel om op die manier van bijvoorbeel 50 naar 80 km/uur te gaan..
 

BadBert

Forumguru
@Bakkertje nee, bij de s3 kun je alleen met stapjes van 1 km/h de snelheid bijstellen (best jammer...)

Ik vind het bij opschakelen wel fijn dat hij het weer overneemt, maar terugschakelen is niet handig.
 
Bovenaan Onderaan