Gisteravond bij
@Antera langs geweest, in ieder geval een zeer prettige kennismaking en ......met toch wel enige verbazing "gevolgd" hoe hij alle opties die ik (niet gehinderd door al te veel kennis) had aangevinkt op mijn wensenlijstje afwerkte. Ik snap redelijk wat van computers en begrijp best dat je allerlei waardes moet veranderen maar volgens mij kent Mark alle modules zowat uit z'n hoofd, hij "vliegt" echt van hot-naar-her door de menu's en de settings
Toch grappig dat Mark dan ook weer wat nieuwe dingen tegen komt (terwijl mijn S3 toch alweer van Maart is)....zoals mijn rechterbuitenspiegel die helemaal naar beneden kantelde met de optie die ingeschakeld was bij het achteruit parkeren.
Hij had me vooraf gewaarschuwd dat hij maar een klein beetje naar beneden zou draaien maar toen we het testen ging hij keurig helemaal naar beneden
Ook even een kleinigheidje dat de Xenon verlichting ineens als DRL dacht te moeten werken maar Mark heeft twee "stekkers" en twee software pakketen en dat was nu in ieder geval erg fijn
Nu in ieder geval achter verlichting aan bij DRL, wel zo lekker met de komende wintermaanden.
Uiteraard had ik de "Audi gaspedaal" optie aangevinkt want ik dacht....mwah....da's wel aardig een tikkie vlottere reactie....maar holy-moly.......het is verschil is echt bizar met de 1.6 TDI!!! Dit is _echt_ niet zomaar dat het gaspedaal wat sneller reageert.....het lijkt nondedju wel of je motor getuned is ! Trekt VEEL vlotter op en schakelt sneller op lijkt het ook....echt alleen die ene optie is zeker de moeite waard van een bezoekje aan Mark !!! Zouden we Volkswagen ook voor de rechter kunnen slepen voor het willens en wetens tam maken van een motor via software ?
In ieder geval moet ik weer wat meer uitkijken voor oom agent...
Verder natuurlijk eindelijk nu ook die diep-irritante (en nutteloze) start-stop permanent uit....heerlijk. Als ik soms kwam aanrijden bij mijn huisadres, stopte en vervolgens achteruit wilde rijden was de motor alweer afgeslagen, echt belachelijk. Als ze de tijd van het afslaan nou ietsjes later hadden ingesteld zou het nog wel gaan....en ik geloof er geen snars van dat het beter voor je brandstofverbruik/het milieu is, ikzelf heb ervaren dat de motor meestal een seconde of 2 tot 5 stopte en dan weer aan de slag moest....ik denk dat het pas zoden aan de dijk zet als je stops van ten minste 30 seconde hebt....maar goed...
Verder knippert nu mijn 3e remlicht mee met het openen en sluiten (gewoon....omdat het kan
)...
Oh ja en diverse andere kleine dingetjes aan laten zetten tankhoeveelheid, stop-watch, ramen openen en sluiten bij geopende deuren, ESP instellen.....
"Toevallig" moest mijn S3 vandaag voor z'n eerste beurtje (winterslofjes er ook meteen op) en.....nu ging de spiegel niet meer naar beneden in de achteruit....waarschijnlijk een software update gedaan door de dealer.
Oh ja, en klein puntje nog, de mistlampen geven nog steeds foutmelding....maar dat komt vast goed