VCDS mogelijkheden

MrEdge_

Forumguru
Misschien een rare vraag maar valt er ook iets aan te passen dat de remlichten ook oplichten als je het rempedaal intrapt als de auto niet op contact staat? Bij mijn (hele) oude Passat is dit wel zo maar tot mijn verbazing is dat tegenwoordig niet meer zo.
Het remlicht gaat niet aan omdat er ook niets gebeurt verder. Als ie niet op contact staat, staat ie automatisch op de handrem.
Ben wel benieuwd naar de use case achter je vraag :)

Renkie

Forumguru
Vind het persoonlijk een stukje veiligheid dat er ongeacht de stand vd sleutel of lichtschakelaar er verlichting aan de achterkant te krijgen is.
Maar dat is ook omdat ik het van eerder gewend ben:)

Antera

Donateur
Ik ben nog op zoek naar 1 of 2 S3's model 2017 met lane assist. Ik zou deze graag even willen loggen indien mogelijk en gewenst. Er zijn wat instellingen die veranderd zijn in het 2017 model en ben aan het uitzoeken wat het verschil is. Gaat hier om het activeren van Lane assist naderhand op modellen met camera.

Mocht je je geroepen voelen ben je welkom en zijn de aanpassingen gratis natuurlijk.

Antera

Donateur
achterlichten kan niet om en om omdat deze maar 1 knipperlicht unit heeft per kant :

@Antera is het niet mogelijk om achteraan bij het knipperlicht dit om en om te laten knipperen met het achterlicht, ik had dit in gedachten bij het om en om knipperen

Jazeker ik kan elk lampje om en om laten knipperen zelfs achteruitrijlicht of remlichten of wat dan ook. US style enz. Laatst bij een seat leon ook gedaan. Helemaal custom geprogrammeerd.

reinierh

Senior Member
Ik ben nog op zoek naar 1 of 2 S3's model 2017 met lane assist. Ik zou deze graag even willen loggen indien mogelijk en gewenst. Er zijn wat instellingen die veranderd zijn in het 2017 model en ben aan het uitzoeken wat het verschil is. Gaat hier om het activeren van Lane assist naderhand op modellen met camera.

Mocht je je geroepen voelen ben je welkom en zijn de aanpassingen gratis natuurlijk.

Jammer. Hij wordt pas in November geleverd. Maar mocht je tegen die tijd nog data nodig hebben. Ik heb genoeg aan koffie... :-)

Jan A

Actief lid

De dag dat Lane Assist bij wet verplicht wordt, doe ik hier spontaan een vreugdedansje! Zijn we eindelijk verlost van al die luiaards die halsstarrig weigeren om hun richtingaanwijzers te gebruiken zoals het hoort. Dat is een hardnekkig virus dat zich razendsnel aan het verspreiden is. Soms vraag ik me af of ik de enige ben die zich daaraan ergert...

cortrans

Forumguru
De dag dat Lane Assist bij wet verplicht wordt, doe ik hier spontaan een vreugdedansje! Zijn we eindelijk verlost van al die luiaards die halsstarrig weigeren om hun richtingaanwijzers te gebruiken zoals het hoort. Dat is een hardnekkig virus dat zich razendsnel aan het verspreiden is. Soms vraag ik me af of ik de enige ben die zich daaraan ergert...
Nee hoor.... Ook ik als beroepschauffeur stoor mij hier mateloos aan. Helaas heeft de politiek andere prioriteiten, waardoor de politie het bekeuren ervan niet nodig schijnt te vinden.
Het zelfde geldt voor het onnodig links blijven rijden, waardoor rechts inhalen veelvuldig voorkomt (met alle gevaren van dien) :wavecry::wavecry::wavecry:

Antera

Donateur

Lane assist is geen garantie dat men zijn knipperlicht gebruikt. Dit aangezien je alsnog van rijstrook kan wisselen zonder knipperlicht.

Wreckingtube

Actief lid
Is er een mogelijkheid om de leavinhome functie dus wanneer men de auto open doet de verlichting inschakelt ook overdag aan te zetten? Deze werkt enkel snachts dus wanneer de lichtsensor detecteert dat het donker genoeg is. Het gaat om een o3 rs en mijn verlichtingsknop staat altijd in auto stand.

ertromp

Forumguru
Is er een mogelijkheid om de leavinhome functie dus wanneer men de auto open doet de verlichting inschakelt ook overdag aan te zetten? Deze werkt enkel snachts dus wanneer de lichtsensor detecteert dat het donker genoeg is. Het gaat om een o3 rs en mijn verlichtingsknop staat altijd in auto stand.
Nieuwsgierig : waarom wil je dat overdag?

sandervdw

Actief lid
Lane assist is geen garantie dat men zijn knipperlicht gebruikt. Dit aangezien je alsnog van rijstrook kan wisselen zonder knipperlicht.
Maar je moet toch al serieus tegenwringen. Wat me soms wel stoort is dat de Dodehoekassistent soms nog denkt dat er een wagen naast me rijdt terwijl die eigenlijk er al net voorbij is. Als je dan van rijvak wil wisselen moet je echt een serieuze drempel over.

Antera

Donateur

Wat @ertromp ook zegt . Daarnaast als je wilt dat CH/LH ook overdag werkt dan zal ook altijd je licht branden omdat je dit niet afzonderlijk kan bepalen omdat alles afhankelijk is van de lichtsensor

Wreckingtube

Actief lid
@ertromp gewoon voor de looks een vriend van mij heeft een peug 308 gt en deze heeft dit wel en vond het wel iets hebben en het is niet zo zeer de lampen da moette branden maar toch op zen minst de drl :)

knipperlichten? ik kon ze als optie meebestellen, en heb dat toch maar gedaan.... toch zie ik veel autos die wel veel geld gekost hebben, maar de laatste tientjes voor de knipperlichten konden er niet meer vanaf :deuk:

Antera

Donateur
@Antera: werk aan de winkel! https://instagram.com/p/BLJj_eehFJc/

Sent from my iPhone using Tapatalk

niks nieuws hoor alleen vervalt je dagrijverlichting aan de voorzijde. De achterzijde kan ik dit ook coderen zoals op het filmpje. Laatst gedaan bij een seat leon. Standaard knipperlicht achter uit gezet en de normale verlichting als knipperlicht. Nadeel is wel dat dit officieel niet toegestaan is in NL. Je kan namelijk alle lampen laten meeknipperen of mee laten branden US style enz. U roept en wij draaien maar of meneer agent dit ok vind geen idee.

Daarnaast heb je dan nog een nadeel. De DRL knipperlicht aan de voorzijde is niet dimbaar en brand dus altijd op volle bak. Zie mijn facebook waar ik dit ook gecodeerd hebt.

Je bent welkom om dit op jouw aankomende S3 te coderen np

:D

Level42

Forumguru
Gisteravond bij @Antera langs geweest, in ieder geval een zeer prettige kennismaking en ......met toch wel enige verbazing "gevolgd" hoe hij alle opties die ik (niet gehinderd door al te veel kennis) had aangevinkt op mijn wensenlijstje afwerkte. Ik snap redelijk wat van computers en begrijp best dat je allerlei waardes moet veranderen maar volgens mij kent Mark alle modules zowat uit z'n hoofd, hij "vliegt" echt van hot-naar-her door de menu's en de settings :D

Toch grappig dat Mark dan ook weer wat nieuwe dingen tegen komt (terwijl mijn S3 toch alweer van Maart is)....zoals mijn rechterbuitenspiegel die helemaal naar beneden kantelde met de optie die ingeschakeld was bij het achteruit parkeren.
Hij had me vooraf gewaarschuwd dat hij maar een klein beetje naar beneden zou draaien maar toen we het testen ging hij keurig helemaal naar beneden :)

Ook even een kleinigheidje dat de Xenon verlichting ineens als DRL dacht te moeten werken maar Mark heeft twee "stekkers" en twee software pakketen en dat was nu in ieder geval erg fijn :) Nu in ieder geval achter verlichting aan bij DRL, wel zo lekker met de komende wintermaanden.

Uiteraard had ik de "Audi gaspedaal" optie aangevinkt want ik dacht....mwah....da's wel aardig een tikkie vlottere reactie....maar holy-moly.......het is verschil is echt bizar met de 1.6 TDI!!! Dit is _echt_ niet zomaar dat het gaspedaal wat sneller reageert.....het lijkt nondedju wel of je motor getuned is ! Trekt VEEL vlotter op en schakelt sneller op lijkt het ook....echt alleen die ene optie is zeker de moeite waard van een bezoekje aan Mark !!! Zouden we Volkswagen ook voor de rechter kunnen slepen voor het willens en wetens tam maken van een motor via software ? ;) In ieder geval moet ik weer wat meer uitkijken voor oom agent...

Verder natuurlijk eindelijk nu ook die diep-irritante (en nutteloze) start-stop permanent uit....heerlijk. Als ik soms kwam aanrijden bij mijn huisadres, stopte en vervolgens achteruit wilde rijden was de motor alweer afgeslagen, echt belachelijk. Als ze de tijd van het afslaan nou ietsjes later hadden ingesteld zou het nog wel gaan....en ik geloof er geen snars van dat het beter voor je brandstofverbruik/het milieu is, ikzelf heb ervaren dat de motor meestal een seconde of 2 tot 5 stopte en dan weer aan de slag moest....ik denk dat het pas zoden aan de dijk zet als je stops van ten minste 30 seconde hebt....maar goed...

Verder knippert nu mijn 3e remlicht mee met het openen en sluiten (gewoon....omdat het kan :tongue: )...

Oh ja en diverse andere kleine dingetjes aan laten zetten tankhoeveelheid, stop-watch, ramen openen en sluiten bij geopende deuren, ESP instellen.....

"Toevallig" moest mijn S3 vandaag voor z'n eerste beurtje (winterslofjes er ook meteen op) en.....nu ging de spiegel niet meer naar beneden in de achteruit....waarschijnlijk een software update gedaan door de dealer.

Oh ja, en klein puntje nog, de mistlampen geven nog steeds foutmelding....maar dat komt vast goed :D

xplain

Forumguru
niks nieuws hoor alleen vervalt je dagrijverlichting aan de voorzijde. De achterzijde kan ik dit ook coderen zoals op het filmpje. Laatst gedaan bij een seat leon. Standaard knipperlicht achter uit gezet en de normale verlichting als knipperlicht. Nadeel is wel dat dit officieel niet toegestaan is in NL. Je kan namelijk alle lampen laten meeknipperen of mee laten branden US style enz. U roept en wij draaien maar of meneer agent dit ok vind geen idee.

Daarnaast heb je dan nog een nadeel. De DRL knipperlicht aan de voorzijde is niet dimbaar en brand dus altijd op volle bak. Zie mijn facebook waar ik dit ook gecodeerd hebt.

Je bent welkom om dit op jouw aankomende S3 te coderen np

:D

Interessant! Ga zeker bij je langskomen als hij geleverd is. Normale verlichting als knipperlicht in België ook verboden?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bovenaan Onderaan