VCDS mogelijkheden

xplain

Forumguru
Als er weer eens iemand is dan zal ik eens wat meerder optie toepassen en laten zien voor de liefhebbers :-).

Mits diegene het zelf ook goed vind dat ik dat test :-)

Ik ben kandidaat, maar dan moet skoda wel beetje voortmaken met hun productie! Voorzien voor februari 2017

Sent from my iPhone using Tapatalk

Level42

Forumguru
ik ben heel nieuwsgierig naar het aanzetten van de achterlichten als knipperlichten om daar minimaal een filmpje van te maken als je er overdag achter rijdt om te kijken in hoeverre het dan zichtbaar is.

Ik zou het best willen hebben maar ik wil wel dat het veilig is. In het donker maak ik me niet zo druk om, overdag is dat toch echt een ander verhaal.

Dat wordt met een paar man naar @Antera, aanzetten en een ritje om het op film te zetten :tongue:
Mee eens, en daarom wil ik graag het zelf zien. Filmpjes geven niet echt 100% een goede indruk door camera kwaliteit etc.

Ik denk dat het gemis van de doorlopende lichten in de kofferbak een breekpunt zou kunnen zijn. Hoe groter hoe beter in dit geval lijkt me..... verbaast me trouwens dat nog niemand die doorlopende units geretrofit heeft....als het niet al te duur zou zijn zou ik het zó doen, is echt een stuk mooier. Die dingen moeten toch een bestelnummer hebben ? Maar dan moet de bekabeling er ook wel al liggen anders wordt het moeilijk.....

Ik moest gewoon nadenken hoe nou eigenlijk de remlichten zitten bij de S3 .....ga zelf zo eens kijken hoe een combi er uit zou zien maar vond al dit:

Ik denk toch dat ik een combi van remlicht en achterlicht als knipperlicht niet mooi ga vinden, maar ook ik maak me een beetje zorgen over de zichtbaarheid. Als ik naar dit filmpje kijk is de felheid van het remlicht ongeveer hetzelfde als die van het knipperlicht en dat is nog de originele gloeilamp.
Aan de andere kant....bij de niet-doorlopende achterlichten is de combi met het remlichten meer 1 eenheid.....misschien......ach.....ik moet het gewoon in het echt zien :D

Ik neem aan dat de achterlichten altijd al op 100% staan @Antera ?

@Antera, begreep ik nou ook dat het programmeren van US style achterlichten invloed heeft op de DRL dim functie aan de voorzijde ? OF haal ik nu wat door elkaar (Ik hoop het :D

Oh, en heb nog even nagedacht.....de verlichting van de drukknop voor de noodknipperlichten kan inderdaad wel een stukje minder fel wat mij betreft ;)

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Omtrent de waardes staan deze altijd op 100% ja of 127% sommige leds.

De aanpassing van de verlichting is per lampje bepalend en heeft geen effect op andere verlichtingsdelen

B.Stuurder

Forumguru
knipperlichten? ik kon ze als optie meebestellen, en heb dat toch maar gedaan.... toch zie ik veel autos die wel veel geld gekost hebben, maar de laatste tientjes voor de knipperlichten konden er niet meer vanaf :deuk:
En geen carkit ook. Hoe duurder de auto, hoe groter de kans dat ze met een telefoon aan hun oor rijden. En dus geen richting aangeven, want dat kan natuurlijk niet tegelijk.

BadBert

Forumguru
zodra mijn s3 voor een beurt is weggeweest (een van de weken) ga ik weer even een afspraak maken bij mark om nog wat dingen aan te laten passen (o.a. dat het dak blijft bewegen na het sluiten van de deuren, wat nu niet het geval is)

vind de achterlichten als knipperlichten niet echt mooi moet ik zeggen, ook het knipperen van de DRL vind ik maar niets :tongue: Gelukkig: smaken verschillen.

Level42

Forumguru
Net terug van 2e bezoekje aan Mark:

- LED mistlampen......blijven helaas een foutmelding geven ondanks verwoede pogingen van Mark. Onze conclusie: ligt aan de LED lampjes.....ga op zoek naar andere die wel foutvrij zijn....

- achterlichten werken nu als richtingaanwijzer en indien remlichten aan zijn dan knipperen die mee. Vond ik het beste van 2 werelden.....mooi en in ieder geval onderscheidend :D

- gevarenknipperlichtschakelaarlampje (leuk woord voor Scrabble, oh nee Wordfeud heet dat tegenwoordig) staat nu 50% minder fel en man, dat is toch een heel stuk chiquer !!!! Mark had me verteld dat dat kon. Het grappige was dat toen ik wegreed ik me kon herinneren dat ik hem wel erg fel vond toen ik de auto net nieuw had. Dus tja, als het kan..... :D

Filmpje van achterlichten volgt....

gdisselkoen

Forumguru
Net terug van 2e bezoekje aan Mark:

- LED mistlampen......blijven helaas een foutmelding geven ondanks verwoede pogingen van Mark. Onze conclusie: ligt aan de LED lampjes.....ga op zoek naar andere die wel foutvrij zijn....

- achterlichten werken nu als richtingaanwijzer en indien remlichten aan zijn dan knipperen die mee. Vond ik het beste van 2 werelden.....mooi en in ieder geval onderscheidend :D

- gevarenknipperlichtschakelaarlampje (leuk woord voor Scrabble, oh nee Wordfeud heet dat tegenwoordig) staat nu 50% minder fel en man, dat is toch een heel stuk chiquer !!!! Mark had me verteld dat dat kon. Het grappige was dat toen ik wegreed ik me kon herinneren dat ik hem wel erg fel vond toen ik de auto net nieuw had. Dus tja, als het kan..... :D

Filmpje van achterlichten volgt....
Leuk dat het allemaal kan, maar ik vind het er niet beter op worden. Bovendien is het niet toegestaan. Richtingaanwijzers moeten oranje licht uitstralen. Uiitzonderingen zijn er voor bv. Amerikaanse auto's, maar de lichten ombouwen naar Amerikaanse stijl mag niet.

En ik heb het al eerder gezegd, de verlichting van een auto heeft een functie. Het is geen feestverlichting.

RoyV1982

Forumguru
Filmpje achterlichten Custom Coding:

Ziet er leuk uit. Vind dit ook wel interessant, was alleen even benieuwd naar de zichtbaarheid overdag maar dat valt me mee. Is prima te zien.

Heeft dit soort aanpassingen of iemand weet nog invloed op de levensduur van de LED??

Bovenaan Onderaan