VCDS mogelijkheden

Level42

Forumguru
Ik denk dat je dondersgoed snapt wat ik bedoel, vind dit een beetje rare reactie.
In Nederland rijden er ook Amerikaanse auto's met rood knipperende richtingaanwijzers.....iedereen met een geldig rijbewijs zou dat moeten kunnen herkennen als de richting waarin de bestuurder van die (Amerikaanse) auto zich zal gaan begeven. Dat er mensen zijn die dat niet juist zullen begrijpen is zorgelijk, maar niet anders voor mij dan voor die Amerikaanse auto's. Dat is alles wat ik ermee zeggen wil :D

gdisselkoen

Forumguru
Natuurlijk gewone mensen niet, maar een aantal instanties kunnen dat heel goed.....niet dat ik wat te verbergen heb, het is gewoon het idee....misschien ben ik een beetje paranoia omdat mijn O2 al een keer voor mijn huisdeur gejat is....
Goed om bevestigd te krijgen dat ik geen gewoon mens ben. :D
Vanwege mjn werkzaamheden bij een klant heb ik toegang tot de RDW databases. En vergis je niet, daar staan niet alleen de gegevens van alle auto's en kentekens. Maar ook de gegevens van alle rijbewijzen.

Maar maak je geen zorgen, het is niet mijn gewoonte om daar in te gaan spitten of gluren. Het zal me worst wezen. Test alleen met mijn eigen gegevens.

gdisselkoen

Forumguru

Schep

Forumguru
Nou......op andere sites lees ik wel degelijk van mensen die aangehouden zijn en zelfs eentje die een bekeuring heeft gekregen.
Dat zal ook wel afhangen van hoe de rest van de auto er uit ziet.
Als jij opvalt met je verlaagde Golf met booskijker, donkere ruiten en Bentley wielen (op zich legaal), toch iets illegaals op je auto hebt, vraag je er meer om dan wanneer je in een grijze Skoda op normale wielen rondtokkelt.

En ja, da's een vooroordeel, maar zo werkt het helaas wel.

Mijn ervaring is in elk geval een andere. Die ene keer dat ik gepakt werd was omdat ik met kleine, niet-GAIK, platen op een auto reed die geen ontheffing had, en ik vroeg om aandacht door mijn eigen gedrag.
Zelfs toen was het grote platen er weer opschroeven en ik mocht weer door.

Level42

Forumguru
Goed om bevestigd te krijgen dat ik geen gewoon mens ben. :D[

Vanwege mjn werkzaamheden bij een klant heb ik toegang tot de RDW databases. En vergis je niet, daar staan niet alleen de gegevens van alle auto's en kentekens. Maar ook de gegevens van alle rijbewijzen.

Maar maak je geen zorgen, het is niet mijn gewoonte om daar in te gaan spitten of gluren. Het zal me worst wezen. Test alleen met mijn eigen gegevens.

Mijn echtgenote kan via haar werk ook alles zien..en waarschijnlijk nog wel meer dan alleen de RDW gegevens...maar als ze daar misbruik van maakt krijgt ze vette problemen, bovendien is het inderdaad niet boeiend :)

Level42

Forumguru
Bij deze:
http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen/kleurverplichtelichten/Paginas/default.aspx

Maar dat is niet zo spannend, ik denk dat je er meer aan hebt om te weten of je het aan mag passen in het kader van de type goedkeuring. Daar heb ik nog niets over kunnen vinden. Weet alleen dat het vroeger niet mocht.

Dank voor de link ! Ga het toch even uitprinten, baat het niet dan schaadt het niet :)

Dat vind ik wel de moeite waard om uit te vinden want als het echt niet mag laat ik het weer terugdraaien....geen zin in gezeik, ik bedoel geen zin in gezeik met oom agent als ik niet 100% zeker weet dat ik in mijn recht sta :D

Denk dat dat een mail richting RDW wordt....

Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Dat zal ook wel afhangen van hoe de rest van de auto er uit ziet.
Als jij opvalt met je verlaagde Golf met booskijker, donkere ruiten en Bentley wielen (op zich legaal), toch iets illegaals op je auto hebt, vraag je er meer om dan wanneer je in een grijze Skoda op normale wielen rondtokkelt.

En ja, da's een vooroordeel, maar zo werkt het helaas wel.

Mijn ervaring is in elk geval een andere. Die ene keer dat ik gepakt werd was omdat ik met kleine, niet-GAIK, platen op een auto reed die geen ontheffing had, en ik vroeg om aandacht door mijn eigen gedrag.
Zelfs toen was het grote platen er weer opschroeven en ik mocht weer door.

Haha ja dat denk ik ook wel :)

Ik zag overigens gisteravond (je gaat er onbewust ineens op letten...) een Amerikaans busje met de bekende rode knipperlichten. Bij deze bus was dus de normale verlichting aan (het was donker) en als hij richting aangaf ging volgens mij het remlicht knipperen. Ik weet niet hoe dit is als de verlichting uit is. En wat als hij remt ?
Buiten dat: volgens mij zaten de achterverlichting units veel te hoog....dacht dat hier ook niet mocht ? (Ik kan me herinneren dat vroeger extra lichtunits ergens in/bij de bumper werden geplaatst om dit op te lossen voor de type-goedkeuring). Zag er ongeveer zo uit:

Chevrolet pasenger van 2.jpg

gdisselkoen

Forumguru
Dank voor de link ! Ga het toch even uitprinten, baat het niet dan schaadt het niet :)

Dat vind ik wel de moeite waard om uit te vinden want als het echt niet mag laat ik het weer terugdraaien....geen zin in gezeik, ik bedoel geen zin in gezeik met oom agent als ik niet 100% zeker weet dat ik in mijn recht sta :D

Denk dat dat een mail richting RDW wordt....
Niet alleen oom agent, maar ook reden voor een afkeuring bij de APK als het wettelijk niet mag.

Schep

Forumguru
Bij deze bus was dus de normale verlichting aan (het was donker) en als hij richting aangaf ging volgens mij het remlicht knipperen. Ik weet niet hoe dit is als de verlichting uit is. En wat als hij remt ?
Daar ging mijn relaas 2 pagina's terug over ;)
Ik heb zelf ook een jaar in zo'n Express gereden (ook in een oudere). Als de verlichting uit is knippert ook het remlicht, en als je remt ook.
Het model voorgaand aan die van jouw foto had overigens 2 lampen. 1 voor remmen, 1 voor knipperen. Beide lampen waren aan als normale verlichting

Level42

Forumguru
Mmmmmm.....er is nog 1 schoonheidsfoutje waar we niet aan gedacht hebben @Antera .....bij op slot/van slot doen knippert er nu niets mee aan de achterkant :) (nou ja, het derde remlicht natuurlijk wel)

Canon-Eye

Forumguru
bij op slot/van slot doen knippert er nu niets mee aan de achterkant :) (nou ja, het derde remlicht natuurlijk wel)
Dat knipperen is alleen maar een signaal voor jou dat de auto goed begrepen heeft dattie op c.q. van slot moet. Dan is een knipoog van het 3e remlicht toch voldoende, aangenomen dat zij- en voorknippers nog wel meeknipperen?

Level42

Forumguru
Ja natuurlijk, maar standaard gaan de achterrichtingaanwijzers toch ook mee.....het is dan toch even raar om te zien dat dat nu niet zo is, temeer omdat Antera me nog verteld had dat hij eigenlijk ELK lampje in de auto mee kan laten gaan bij dat openen/sluiten.

En zou ik het willen ? Ja. Waarom denk je dat ik dat derde remlicht er bij heb laten programmeren, gewoon omdat het kan LOL :D

En bovendien: als je dat derde remlicht niet hebt laten meeprogrammeren dan zie je dus niets aan de achterkant, en dat is toch lastig. En als,laatste, zoals ik Mark heb leren kennen krijgt hij graag dit soort info :)

s_janssen

Actief lid
Zojuist thuisgekomen van een fijne programmeersessie bij Mark van Antera. Wimpers aangezet, Audi-gasresponse, stuurbekrachtiging op dynamic, kofferbakpiep uit, comfortknipper naar 4 x, alarmknipperlichtknopje gedimd, startstop uit. achterlichten aan bij DRL. En vreemd genoeg hoefde hij geen comfort openen/sluiten schuifdak te programmeren. want dat werkte nog af fabriek. En dat terwijl het een MY2017 is. Is een maand uit de fabriek. Regensensor kon niet, kofferbak sluiten met knop middenconsole kon niet. Geeft niet. Mark heeft meteen wat logs getrokken voor Lane Assist / Verkeersbordherkenning. Thanks Mark!

Antera

Donateur
Ik ben heel benieuwd naar hoe dit er uitziet op een dag met veel zonlicht en laagstaande zon.

Ik heb er wel oren naar iig

Hetzelfde als met je knipperlicht zal zijn alles waar de zon vol op staat is slecht zichtbaar :-)

Overigens volgens mij kun je ook ALLEEN de remlichten laten knipperen....

Je kan zelfs je koplampen en je binnenverlichting mee laten knipperen je kan het zo gek maken als je zelf wilt

Heeft dit soort aanpassingen of iemand weet nog invloed op de levensduur van de LED??

Nope

Gaan bij de Style ook nog de binnenste leds mee met dit knipperen?
En de originele oranje knipperlichten doen nu dus niks meer dan ruimte innemen?

Ja die gaan zeker mee maar nog geen voorbeeld kunnen maken :-)

Bovenaan Onderaan