De gedachtegang van B.Stuurder is ook mij door het hoofd gegaan. Volgens mij is dat de enige lacune in mijn huidige configuratie. Het zou dan wel flink muggenziften zijn want een knipperend licht trekt meer de aandacht dan een continu brandend licht, maar goed, je krijgt ook een bekeuring voor 5 km/u te hard rijden.
Amerikaanse auto's hebben meestal dat de remlichten knipperen en de achterlichten continu blijven branden. Als het anders is bij sommige Amerikanen hoor ik het graag.
Canon-eye brengt een goed punt aan. Want de APK en RDW is 1, maar uiteindelijk moet elk voertuig op de Nederlandse (of moet ik zeggen, Europese) wegen een typegoedkeuring hebben.
En dan ga je dus spitten en vindt je eerst dit:
https://www.rdw.nl/sites/tgk/Paginas/default.aspx
Nou daar staan wat linkjes naar Europese websites met richtlijnen en reglementen, maar uiteindelijk komt het op (Europese) wetgeving aan....
Even een tussendoortje, zomaar een document wat ik via die linkjes heb gevonden:
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2016/wp29gre/ECE-TRANS-WP29-GRE-75e.pdf
Als je dat een beetje doorkijkt zie je hoe precies er wordt omgegaan met de regelgeving over voertuig verlichting....prima hoor. Als je dat zo leest vrees ik dat we met z'n allen flink fout zitten met onze Ali-express LEDjes
Wel een interessant punt in dit document:
18. To improve road safety, the expert from Germany proposed to reduce the intensity of a daytime running lamp (DRL) in situations where a direction indicator is activated during the functioning of DRL (ECE/TRANS/WP.29/GRE/2016/8).
Dit is een vergaderverslag van 17 mei 2016. Ben ik nou gek, of heb ik dit allang op mijn S3 ? Mijn DRL gaat zelfs helemaal uit op het moment dat ik mijn richtingaanwijzer aanzet (alleen aan de kant waar hij knippert natuurlijk). Dit is af-fabriek al zo.
Conclusie: de regelgeving loopt achter op de feiten....of ik zit er naast.
Goed.....nu ben ik nog op zoek naar de officiële wetsteksten....