VCDS mogelijkheden

Level42

Forumguru
Leuk dat het allemaal kan, maar ik vind het er niet beter op worden. Bovendien is het niet toegestaan. Richtingaanwijzers moeten oranje licht uitstralen. Uiitzonderingen zijn er voor bv. Amerikaanse auto's, maar de lichten ombouwen naar Amerikaanse stijl mag niet.

En ik heb het al eerder gezegd, de verlichting van een auto heeft een functie. Het is geen feestverlichting.

Wellicht een goed idee om een paar berichtjes terug te lezen. Richtingaanwijzer verlichting mag wel degelijk rood zijn. En anders lees ik graag waar jij hebt gevonden dat dat niet zo is...

Level42

Forumguru
Heeft dit soort aanpassingen of iemand weet nog invloed op de levensduur van de LED??

Nee, die LEDs gaan langer mee dan je auto :)

En voordat iemand gaat zeggen "ja maar ze knipperen nu"........deze LEDs knipperen PERMANENT met een zeer hoge frequentie, zo snel dat ons trage oog het niet ziet. Op die manier kunnen ze gedimd worden (zoals bijv. de DRL voor-LEDs).
Je ziet dat knipperen ook een beetje in het videootje van Antera.....de camera is sneller dan ons oog....

Buiten dit alles: mijn achterverlichting gaat bij mij nu mee met de DRL oftewel, elke meter dat ik rij zijn mijn achterlichten aan....dus daar zouden de LEDs ook meer van moeten "slijten".....

Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Gaan bij de Style ook nog de binnenste leds mee met dit knipperen?
En de originele oranje knipperlichten doen nu dus niks meer dan ruimte innemen?

Dat laatste klopt inderdaad. Zal best mogelijk zijn ze mee te laten knipperen (zie Turkse video) maar dat is natuurlijk geen postzegel. In bepaalde standen gingen ook de remlichten en achterlichten om en om knipperen, ziet er ook niet uit.

Of de binnenste LEDs met deze settings vanzelf mee knipperen weet ik niet, maar als dat al een aparte instelling is dan is dat zonder twijfel ook in te stellen.

Schep

Forumguru
Dit ziet er op een Ambition best leuk uit, doordat die strip in de kofferbak niet meeknippert.

Toch zou ik permanent mijn remlichten laten meeknipperen, niet alleen bij remmen, voor verhoogde zicthbaarheid. RAWs blijven een communicatiemiddel, dan kan het maar beter duidelijk zijn ;)

Level42

Forumguru
En ik heb het al eerder gezegd, de verlichting van een auto heeft een functie. Het is geen feestverlichting.

Uhhhhhh, volgens mij is die functie er nog steeds....het is geen feestverlichting nee, maar als jij niet kan zien welke kant ik uit ga met deze set-up dan denk ik dat je of langs de opticien moet, of beter je rijbewijs kan inleveren.....

Level42

Forumguru
Dit ziet er op een Ambition best leuk uit, doordat die strip in de kofferbak niet meeknippert.

Toch zou ik permanent mijn remlichten laten meeknipperen, niet alleen bij remmen, voor verhoogde zicthbaarheid. RAWs blijven een communicatiemiddel, dan kan het maar beter duidelijk zijn ;)
Hebben we geprobeerd en is dus ook mogelijk als je dat wilt. Inderdaad vind ik het er beter uitzien als de achterverlichting NIET mee loopt in de kofferbak als je de combinatie met de remlichten activeert.

Overigens volgens mij kun je ook ALLEEN de remlichten laten knipperen....

Schep

Forumguru
Hebben we geprobeerd en is dus ook mogelijk als je dat wilt.
Nah, ik laat het er bij. Hoop dat ik het een keer zie bij een andere Sup ;)

Op mijn A4 heb ik nog wat handige dingen kunnen unlocken, en op mijn Golf de stadslichtjes oranje gekregen, maar de Sup is volgehangen af-fabriek en toen ik mijn Golf bij Leaseplan moest inleveren nog best moeite moeten doen om de oranje stadslichten weer te fixen, dus ik vind het wel prima.

Eigenlijk is de enige VCDS wens die ik nog heb VIM, maar daar heb ik nou ook geen enorme haast mee ...

gdisselkoen

Forumguru
Wellicht een goed idee om een paar berichtjes terug te lezen. Richtingaanwijzer verlichting mag wel degelijk rood zijn. En anders lees ik graag waar jij hebt gevonden dat dat niet zo is...

Ik zat het net na te lezen op de site van de RDW. Richtingaanwijzers mogen ambergeel of rood zijn (achter). Maar er ligt me ook iets bij in het kader van type-goedkeuring. Maar daar heb ik nog geen informatie over kunnen vinden.

In het verleden was het in ieder geval zo dat je, als de auto met oranje (ambergeel) richtingaanwijzers af fabriek geleverd werd, dit niet aan mocht passen naar rood. Dat had te maken met de type-goedkeuring.

Schep

Forumguru
Volgens het Reglement Voertuigen is er niets aan de hand, en daarnaast is er geen agent die er moeilijk over doet. Ze hebben wel wat beters te doen.
Een collega van me rijdt op een BN-plaat met (nu) een US-spec BMW 328i, zelfs inclusief oranje stadslichten, en die heeft in zijn 10 jaar in NL nog geen agent gehad die er naar vroeg.

gdisselkoen

Forumguru
Uhhhhhh, volgens mij is die functie er nog steeds....het is geen feestverlichting nee, maar als jij niet kan zien welke kant ik uit ga met deze set-up dan denk ik dat je of langs de opticien moet, of beter je rijbewijs kan inleveren.....

Wie zegt dat ik er moeite mee heb om te zien welke kant je op gaat? Maar ik ben niet de enige automobilist op de weg. Niet iedereen verwacht dat de verlichting knippert i.p.v. de richtingaanwijzer. Dat is wat ik duidelijk wil maken met de functie van verlichting op een auto.

Level42

Forumguru
Ik zat het net na te lezen op de site van de RDW. Richtingaanwijzers mogen ambergeel of rood zijn (achter). Maar er ligt me ook iets bij in het kader van type-goedkeuring. Maar daar heb ik nog geen informatie over kunnen vinden.

In het verleden was het in ieder geval zo dat je, als de auto met oranje (ambergeel) richtingaanwijzers af fabriek geleverd werd, dit niet aan mocht passen naar rood. Dat had te maken met de type-goedkeuring.

.....laat me zien waar dit staat (in een wet) en ik geef je gelijk....

De licht-units zijn nog steeds 100% fabriek, DUS typegoedgekeurd ......

RefleCs

Forumguru
Ik ben heel benieuwd naar hoe dit er uitziet op een dag met veel zonlicht en laagstaande zon.

Ik heb er wel oren naar iig

gdisselkoen

Forumguru
Wel een beetje :ot: maar dat kenteken verbergen. Kan iemand me uitleggen waarom? Is geen kritiek, maar oprechte nieuwsgierigheid. Op straat ziet ook iedereen mijn kenteken. En dan mag afplakken weer niet :maakmegek:

Dat heb ik ook nooit zo goed begrepen. Ik weet dat er mensen zijn die in de veronderstelling leven dat je op basis van het kenteken allerlei persoonlijke informatie van de eigenaar kunt achterhalen. Maar dat is niet zo.

Level42

Forumguru
Wie zegt dat ik er moeite mee heb om te zien welke kant je op gaat? Maar ik ben niet de enige automobilist op de weg. Niet iedereen verwacht dat de verlichting knippert i.p.v. de richtingaanwijzer. Dat is wat ik duidelijk wil maken met de functie van verlichting op een auto.
En die mensen raken dan helemaal in de war ? Dus als die een Amerikaanse auto zien met z'n richtingaanwijzer aan snappen ze het niet meer ? Tsja.....gezien het rijgedrag van een steeds groeiende groep "automobilisten" zou je daar best gelijk in kunnen hebben.....maar dat is dan dus wel hun probleem en niet door de verlichting :D

Level42

Forumguru
Ik ben heel benieuwd naar hoe dit er uitziet op een dag met veel zonlicht en laagstaande zon.

Ik heb er wel oren naar iig

Eerlijk is eerlijk.... vanaf de zijkant is het wat minder goed te zien..maar ja, daarvoor heb je ook nog de knipperlichten in de spiegels......ik heb nog wat meer gevidoot....zal ze zo even uploaden....

Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
.... en daarnaast is er geen agent die er moeilijk over doet. Ze hebben wel wat beters te doen.

Nou......op andere sites lees ik wel degelijk van mensen die aangehouden zijn en zelfs eentje die een bekeuring heeft gekregen. Dat zijn wel mensen die hun originele oranje lampjes hebben vervangen door rode. Ik heb niets vervangen.... :D

Ik hou er wel degelijk rekening mee een keer of wat aangehouden te gaan worden en misschien zelfs dat ik een prent krijg.......denk dat ik de wetstekst maar even uitprint en in mijn auto leg...

Het verschil dat mensen maken dat Amerikaanse auto's het wel mogen en Europese of Japanse niet vind ik ook erg vreemd. Dat klinkt als discriminatie, de wet is voor alle mensen (en dus ook auto's :D ) gelijk.

Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Dat heb ik ook nooit zo goed begrepen. Ik weet dat er mensen zijn die in de veronderstelling leven dat je op basis van het kenteken allerlei persoonlijke informatie van de eigenaar kunt achterhalen. Maar dat is niet zo.

Natuurlijk gewone mensen niet, maar een aantal instanties kunnen dat heel goed.....niet dat ik wat te verbergen heb, het is gewoon het idee....misschien ben ik een beetje paranoia omdat mijn O2 al een keer voor mijn huisdeur gejat is....

gdisselkoen

Forumguru
En die mensen raken dan helemaal in de war ? Dus als die een Amerikaanse auto zien met z'n richtingaanwijzer aan snappen ze het niet meer ? Tsja.....gezien het rijgedrag van een steeds groeiende groep "automobilisten" zou je daar best gelijk in kunnen hebben.....maar dat is dan dus wel hun probleem en niet door de verlichting :D
Ik denk dat je dondersgoed snapt wat ik bedoel, vind dit een beetje rare reactie.

Bovenaan Onderaan