VCDS mogelijkheden

ljo13

Lid
Helaas spiegelverwarming is niet te combineren met de achterruit verwarming

Niet te combineren als in "ze kunnen nooit op hetzelfde moment aanstaan" of niet te combineren als in "het is niet mogelijk via VCDS om dit in te stellen". Ik moet mijn eerste winter met mijn superb nog ingaan maar het lijkt me sterk dat je de spiegelverwarming niet tegelijk met de achterruitverwarming kan gebruiken.

BadBert

Forumguru
@ljo13 gebruiken gaat zeker wel op het zelfde moment. Dat weet ik zeker.

Koppelen dus helaas niet blijkbaar.

ik heb vanaf dat het wat kouder wordt, en je dus condens op de spiegels hebt, standaard de knop op verwarmen staan. Dus zodra ik de auto start, worden ze de vaste periode verwarmd (gaat automatisch uit na x minuten)

Jan A

Actief lid
Niet te combineren als in "ze kunnen nooit op hetzelfde moment aanstaan" of niet te combineren als in "het is niet mogelijk via VCDS om dit in te stellen". Ik moet mijn eerste winter met mijn superb nog ingaan maar het lijkt me sterk dat je de spiegelverwarming niet tegelijk met de achterruitverwarming kan gebruiken.
Volgens mij gaat het om het met één knop inschakelen van zowel de achterruitverwarming als de spiegelverwarming.

Canon-Eye

Forumguru
Want dat betekend dat mijn spiegel niet kan kantelen als ik de spiegelverwarming aan heb staan en vice versa.
:sterretjes: Raar....

Mwâh... Ook wel weer een soort van logisch als de spiegelverwarming via dezelfde draaiknop wordt bediend die je ook fysiek moet verdraaien om Links of Rechts (of Nul = niet) te kunnen verstellen, als je uitgaat van de Achterruitverwarmingschakelaar als "Leading switch".

Dat brengt me wel op een andere gedachte: is het wellicht mogelijk om de spiegelverwarmingsknop "Leading"te maken - dus dat het inschakelen van de spiegelverwarming automatisch (ook) de achterruitverwarming inschakelt? Al dan niet via een extra stukje hardware (relais of zo).

Ook deze benadering "vanaf de andere kant" is misschien niet ideaal (want het kantelen bij achteruitrijden gebeurt dan nog steeds niet), maar dan zou er wel de mogelijkheid zijn om beide tegelijk in te schakelen.

ertromp

Forumguru
Mwâh... Ook wel weer een soort van logisch als de spiegelverwarming via dezelfde draaiknop wordt bediend die je ook fysiek moet verdraaien om Links of Rechts (of Nul = niet) te kunnen verstellen, als je uitgaat van de Achterruitverwarmingschakelaar als "Leading switch".

Dat brengt me wel op een andere gedachte: is het wellicht mogelijk om de spiegelverwarmingsknop "Leading"te maken - dus dat het inschakelen van de spiegelverwarming automatisch (ook) de achterruitverwarming inschakelt? Al dan niet via een extra stukje hardware (relais of zo).

Ook deze benadering "vanaf de andere kant" is misschien niet ideaal (want het kantelen bij achteruitrijden gebeurt dan nog steeds niet), maar dan zou er wel de mogelijkheid zijn om beide tegelijk in te schakelen.
Snel je gedachten hier weg.
Nogmaals koppeling niet mogelijk

Antera

Donateur
Rood mag alleen aan de achterzijde niet aan de voorzijde dus voorruit verwarming mag niet.

Maar zoals @ertromp al zegt het kan niet. er is veel mogelijk maar er zijn echt wel grenzen. En ja vaak is de spiegels verwarming niet nodig terwijl je achterruit wel dicht zit. Ook beetje onzinnig dus om dit elke keer zomaar aan te hebben. worden ze ook niet beter van :-)

Canon-Eye

Forumguru
Rood mag alleen aan de achterzijde niet aan de voorzijde dus voorruit verwarming mag niet.
Jawel hoor. Die verwarming zit aan de binnenkant, dus je kunt zeggen dat het interieurverlichting is die toevallig ook van buitenaf zichtbaar is.
En dat mag dan weer wél... :pardon:

:deuk:

Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Nou......volgens mij zitten die verwarmingsdraden IN het glas dus ......mmmm.....ikweetniethoor....

Okee jongens genoeg gelachen....

B.Stuurder

Forumguru
Toch ben ik echt niet anders gewend dan dat de spiegelverwarming mee aan gaat met de achteruitverwarming. Je kunt ze dan niet separaat aanzetten in dat geval. Voorruit is altijd apart, vond ik erg fijn in de Mondeo, heb er veel verwachting van straks.

Bovenaan Onderaan