VCDS mogelijkheden

EdK

Forumguru
Mijn spiegelverarming gaat elke dag gewoon aan als ik de motor start.
Knop voor spiegelverstelling staat ook standaard op verarming.

En hoef de achterruit verarming niet aan te zetten om de spiegels te verwarmen
 

Jan A

Actief lid
Mijn spiegelverarming gaat elke dag gewoon aan als ik de motor start.
Knop voor spiegelverstelling staat ook standaard op verarming.

En hoef de achterruit verarming niet aan te zetten om de spiegels te verwarmen
Ik 'vergeet' die van mij ook altijd af te zetten.
 

RefleCs

Forumguru
De knop staat bij mij altijd op de rechter spiegel i.v.m. het achteruit rijden.

Sent from my VFD 600 using Tapatalk
 

Renkie

Forumguru
Heeft iemand ook ervaring dat het voltage aanpassen vd start/stop invloed kan hebben op bijvoorbeeld de voorruitverwarming?
Op zich lijkt het niet heel raar natuurlijk. Start/stop staat op zich wel aan maar de auto heeft niet het juiste voltage om start/stop te gebruiken dus worden andere systemen beperkt???
http://www.skodaforum.nl/forum/i/ervaringen-voorruit-verwarming.31646/#post-657657

Verder zag ik nog dit:
http://www.mytreg.com/index.php?/topic/63034-disabling-start-stop-with-vcds/

Daar lijk je de functie van de start/stop aan-uit knop om te draaien. Dat lijkt mij ook wel wat, maar ik snap niet hoe je bij kanaal 34 komt? Want bij mij zijn het namen als IDE0402432 etc etc.

Ik heb ook een alternatieve methode gevonden waarbij de minimum en maximum buiten temp aangepast worden maar dat werkt niet bij mij. (Out of range)
 
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Een "omgedraaide" start/stop zou ik wel fijn vinden. Stond gisteren gezellig in de A15 ellende en als je dan meer stil staat dan rijdt dan is de start/stop zo gek nog niet.
 
Niet alleen op de A15...:banghead: dit zijn wel de dagen dat ik dsg en acc zeer waardeer

OT. Als de computer denkt dat het voltage te laag is om start/stop te activeren dan kan ik me goed voorstellen dat deze maatregelen neemt op verbruikers waar je van buiten kunt.

Standaard uit en met de knop aan zou voor mij wel een optie zijn. Helemaal uit niet, dan druk ik wel op het knopje (is ook niet zo veel werk ;))
 

Antera

Donateur
@Antera heb je voor ons de laatste versie van alle mogelijkheden? Wil weer eens kijken of een bezoekje alweer de moeite waard is ;)

Dat is deze,

Daarnaast als je niet weet wat je moet rommelen en over welke type/software/versie in de module's @Renkie dan denk ik dat het je nog een keer duur te staan komt. Wat jij gevonden hebt is zeer zeker neit van toepasssing op MQb modellen maar op enkele audi's met de juiste module/type.

Daarnaast werkt als het goed is de voorruit verwarming ook nog steeds. Alleen zal hij de auto niet uit zetten omdat hij weet dat er genoeg verbruikers aan staan en uit zetten geen zin heeft omdat er dan diverse zaken uitvallen.

@Level42 dat is helaas niet mogelijk omdat deze een puls contact hebben en de auto altijd in de aan positie start. Heb nog nergens iemand gehoord die het softwarematig aan kan passen of anders. Wel heb ik eens iemand gelezen dat die een stukje print had gemaakt die bij het contact aan zetten de puls van de SS simuleert waardoor het meteen uit stond.

Een ding is zeker SS en DSG is een zeer foute combi.
 

Bijlagen

  • MQB VCDS 4.7.pdf
    420,2 KB · Weergaven: 79

Renkie

Forumguru
? Waar zie je mij rommelen? Ik pas het niet aan, ik vraag vooraf waar het verschil weg komt. En blijkbaar werkt het MQB platform met een compleet andere channel nummers/namen.

Wanneer je het voltage van het start/stop verhaal aanpast van 7,6 naar 12,1 volt zal het start/stop systeem niet werken, dat is logisch. Maar ik heb na die aanpassing zeer regelmatig de melding "energiebehoefte wagen te hoog" gezien. En in de handleiding staat ook omschreven dat dit invloed kan hebben op verbruikers zoals de ruitverwarming voor en achter.

Ik heb het ook gezien bij verwarming van de achterruit. Toen start/stop op 12,1 stond duurde het eeuwig en was het na een paar km rijden nog niet schoon. Nu ik het start/stop verhaal weer op 7,6 heb gezet gaat dat vele malen sneller, voor ik de straat uit ben is de ruit al schoon.

Maar wellicht zit er verschil in modeljaar of uitvoering? Ik heb een S3 2.0 tdi handbak van januari 2016. (origineel in .be geleverd)

Want ik zag ook dat bij oudere MQB auto's je wel de min/max buiten temp kunt gebruiken om start/stop uit te zetten. Bij recentere MQB auto's kan dat weer niet.

Overigens weet ik wel dat je het SS compleet kunt laten wegschrijven wanneer je de auto laat chippen bij een goede tuner. Dat is ook nog een optie........
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru

Bijlagen

  • VCDS Opties Superb III.pdf
    295,4 KB · Weergaven: 76

Canon-Eye

Forumguru
Algemene tip voor Word-tabellen die meerdere pagina's beslaan: definieer de kopregel als "veldnamenrij" (via >Tabeleigenschappen >Rij), dan wordt deze bovenaan de volgende pagina's herhaald.
Wel zo overzichtelijk... :jaja:
 

RefleCs

Forumguru
Maar goed van een word document kun je ook een pdf maken en die is wel te uploaden in de kennisbank....
Klopt maar ik had klikbare keuzevakjes gemaakt en die worden niet overgenomen in de PDF ;) Kan ook weer wel maar dat was me teveel werk ;)

Sent from my VFD 600 using Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan