? Waar zie je mij rommelen? Ik pas het niet aan, ik vraag vooraf waar het verschil weg komt. En blijkbaar werkt het MQB platform met een compleet andere channel nummers/namen.
Wanneer je het voltage van het start/stop verhaal aanpast van 7,6 naar 12,1 volt zal het start/stop systeem niet werken, dat is logisch. Maar ik heb na die aanpassing zeer regelmatig de melding "energiebehoefte wagen te hoog" gezien. En in de handleiding staat ook omschreven dat dit invloed kan hebben op verbruikers zoals de ruitverwarming voor en achter.
Ik heb het ook gezien bij verwarming van de achterruit. Toen start/stop op 12,1 stond duurde het eeuwig en was het na een paar km rijden nog niet schoon. Nu ik het start/stop verhaal weer op 7,6 heb gezet gaat dat vele malen sneller, voor ik de straat uit ben is de ruit al schoon.
Maar wellicht zit er verschil in modeljaar of uitvoering? Ik heb een S3 2.0 tdi handbak van januari 2016. (origineel in .be geleverd)
Want ik zag ook dat bij oudere MQB auto's je wel de min/max buiten temp kunt gebruiken om start/stop uit te zetten. Bij recentere MQB auto's kan dat weer niet.
Overigens weet ik wel dat je het SS compleet kunt laten wegschrijven wanneer je de auto laat chippen bij een goede tuner. Dat is ook nog een optie........