VCDS mogelijkheden

willemk

Senior Member
@Antera ik lees met veel plezier de mogelijkheden die er zijn als het op het personaliseren van de superb aankomt. Ik heb dan ook een vraag die ik in dit topic nog niet ben tegengekomen. Is het mogelijk om actieve cilinderuitschakeling die in alle versnellingen (handbak) functioneel is deels uit te schakelen. Dus alleen actief laten zijn voor bijvoorbeeld versnelling 5 en 6. Ik heb een superb 1.4tsi ACT.

Mvg, Willemk

ertromp

Forumguru
@Antera ik lees met veel plezier de mogelijkheden die er zijn als het op het personaliseren van de superb aankomt. Ik heb dan ook een vraag die ik in dit topic nog niet ben tegengekomen. Is het mogelijk om actieve cilinderuitschakeling die in alle versnellingen (handbak) functioneel is deels uit te schakelen. Dus alleen actief laten zijn voor bijvoorbeeld versnelling 5 en 6. Ik heb een superb 1.4tsi ACT.

Mvg, Willemk
Helaas
De cilinder uitschakeling is alleen door gewijzigde motorsoftware te veranderen. Dus opnieuw schrijven ECU
Dat kan op dit.moment alleen door JD Engineering te Lochem

Jan A

Actief lid

Mvg, Willemk
Waarom zou je dat willen, @willemk?

MrEdge_

Forumguru
[...]
Ga nogmaals mijn mening herhalen, als je dit niet als knipperlicht herkent twijfel ik ernstig aan je capaciteiten om een motorvoertuig te besturen, en eigenlijk twijfel ik dan sowieso ernstig aan je verstandelijke capaciteiten.
[...]
Nog even iets anders: 1 op,de 125 vrouwen, en maar liefst 1 op de 12 mannen is kleurenblind. Zou niet best zijn als die 700.000 mensen in Nederland een knipperlicht niet herkennen.
[...]
Je gaat voorbij aan het argument van @gdisselkoen, namelijk dat afwijkend gedrag in verlichting de aandacht af kan leiden. Ironisch genoeg is dat namelijk precies wat jij ermee wilt bereiken: "look at me" met mijn afwijkende richingaanwijzers.
Ik reed laatst achter een Golf, waarbij ze de om-en-om mod hadden aangezet. Ik heb geen moment getwijfeld aan de functie van de lichten, maar ik was wel afgeleid omdat het er raar uitzag.

Je kleurenblindheid argument gaat niet op. De veruit meestvoorkomende variant is een verminderde waarneming van groen. Dat heeft niets te maken met rood/oranje.

willemk

Senior Member
@ertromp, Het is niet per se noodzaak, maar ik vind het s'ochtends wanneer alles nog koud staat niet nodig dat de cinlinderuitschakeling als ik in de woonwijk rij actief is. De auto probeert wanneer mogelijk dit te doen. Voor mijn gevoel is dat niet zo lekker voor de motor, daarom zou ik het opteren voor alleen de 5e en 6e versnelling. Het systeem is op zich erg brandstofbesparend dat dan weer wel, dus zou het niet willen missen. Ik zie dat jij ook een zelfde motor in je auto hebt. Hoe ervaar jij de act? Ik heb het bij vag techniek gevraagd, die kunnen het, maar dan volledig uitgeschakeld. Kosten 100 euro, extra t.o.v chiptuning. Ik overweeg overigens wel de chiptuning een keer te laten uitvoeren om de algehele souplesse te laten toenemen en ik weet niet of dat de cilinderuitschakeling in combinatie daarmee schadelijk is voor de motor.

Willem

willemk

Senior Member
@Antera ja dat zal ik eens doen. Denk dat ik bij jouw ook nog wel eens een afspraak zal maken gezien de andere mogelijkheden die je kan doorvoeren

Level42

Forumguru
Je gaat voorbij aan het argument van @gdisselkoen, namelijk dat afwijkend gedrag in verlichting de aandacht af kan leiden. Ironisch genoeg is dat namelijk precies wat jij ermee wilt bereiken: "look at me" met mijn afwijkende richingaanwijzers.
Ik reed laatst achter een Golf, waarbij ze de om-en-om mod hadden aangezet. Ik heb geen moment getwijfeld aan de functie van de lichten, maar ik was wel afgeleid omdat het er raar uitzag.

Ja ik vind het mooier inderdaad en deels klopt je waarneming. Maar om-en-om is echt spuuglelijk en _veel_ meer afleidend.

Sinds ik deze instelling heb heb ik 0 problemen gehad, 0 reacties van achterliggers, en 0 aanrijdingen. Overigens, als het extra opvalt, zit ik toch in ieder geval safe..... :D :D

Heb gelezen in de lijst van aanpassing gen dat antera is knipperlichten kan aan zetten bij een Superb 3
Gaat dit dan om de voorkant of de achterkant van de wagen?

RefleCs

Forumguru
Heb gelezen in de lijst van aanpassing gen dat antera is knipperlichten kan aan zetten bij een Superb 3

Er zijn verschillende aanpassingen zowel voor als achter. Deze zijn duidelijk in de lijst die ik heb gepost incl. uitleg terug te vinden. Ook US style zijn zowel voor als achter mogelijkheden.

Er zijn verschillende aanpassingen zowel voor als achter. Deze zijn duidelijk in de lijst die ik heb gepost incl. uitleg terug te vinden. Ook US style zijn zowel voor als achter mogelijkheden.

De lijst was inderdaad duidelijk met uitleg enz.
Maar hier was ik van verast dit heb ik nog nooit geweten dat dit mogelijk was.
En gaat dit bij zowel xenon als gewoon koplampen?

Antera

Donateur

wat jij wil voor kan dat maar achter ook en elk lampje aan de buitenzijde kunnen we alle optie meegeven zon beetje. Dit kan zelf met de interrieur verlichting :-)

Level42

Forumguru
Ze doen het perfect

Had er misschien beter us style bij ngezet zodat deze meebranden met de drl.

Is dat echt mogelijk bij een s3
Nee hoor kan niet. Onmogelijk.

Of je bekijkt even de hondernegenentachtig postings (inclusief videos) die hierover gaan eerder in deze thread.....

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan