Level42
Forumguru
Waze is 's werelds grootste op community gebaseerde verkeers- en navigatie app. Waze verschilt met traditionele gps-navigatiesoftware op het punt dat het door een gemeenschap van gebruikers wordt bijgewerkt, doordat de applicatie leert van reistijden van de aangesloten gebruikers. Zo kan Waze actuele verkeersinformatie geven, en die gebruiken bij het plannen van een route en zo tijd en brandstofkosten besparen.
De kaarten van Waze worden zowel handmatig door gebruikers, als automatisch bijgewerkt; wanneer bijvoorbeeld enkele gebruikers over een weg rijden die op de kaart een aantal meters verschilt, wordt de ligging automatisch aangepast.
Gebruikers kunnen verder realtimemeldingen doen van ongevallen, files, politiecontroles, werkzaamheden etc...
Concreet wil dat zeggen dat Waze mij in België nog nooit in de steek heeft gelaten om files te melden en mij tijdig een snellere route aan te bieden.
Interessant genoeg om 's even op m'n iPhone te installeren. Vind de bediening nog niet al te intuïtief....zal eens wat testritten er mee maken en vergelijken met waar de Amundsen me heen stuurt. Voorlopig loodste die me vandaag weer keurig om een file heen...