VCDS mogelijkheden

Level42

Forumguru
Waze is 's werelds grootste op community gebaseerde verkeers- en navigatie app. Waze verschilt met traditionele gps-navigatiesoftware op het punt dat het door een gemeenschap van gebruikers wordt bijgewerkt, doordat de applicatie leert van reistijden van de aangesloten gebruikers. Zo kan Waze actuele verkeersinformatie geven, en die gebruiken bij het plannen van een route en zo tijd en brandstofkosten besparen.

De kaarten van Waze worden zowel handmatig door gebruikers, als automatisch bijgewerkt; wanneer bijvoorbeeld enkele gebruikers over een weg rijden die op de kaart een aantal meters verschilt, wordt de ligging automatisch aangepast.

Gebruikers kunnen verder realtimemeldingen doen van ongevallen, files, politiecontroles, werkzaamheden etc...

Concreet wil dat zeggen dat Waze mij in België nog nooit in de steek heeft gelaten om files te melden en mij tijdig een snellere route aan te bieden.

Interessant genoeg om 's even op m'n iPhone te installeren. Vind de bediening nog niet al te intuïtief....zal eens wat testritten er mee maken en vergelijken met waar de Amundsen me heen stuurt. Voorlopig loodste die me vandaag weer keurig om een file heen...

Middag

Forumguru
Waze is het beste op navigatiegebied. Het connect systeem van Audi komt in de buurt, maar Columbus is een lachertje in vergelijk met Waze. Waze pakt direct m'n afspraken over uit m'n agenda. Waze opstarten en hij vraagt direct of ik op weg ben naar een afspraak. Via Bluetooth komen meldingen over flitscontroles en andere situaties netjes over de speakers door. Waze staat netjes op de iPhone en heb ik zo gepositioneerd dat ik m goed kan zien.

Jan A

Actief lid
Waze is het beste op navigatiegebied. Het connect systeem van Audi komt in de buurt, maar Columbus is een lachertje in vergelijk met Waze. Waze pakt direct m'n afspraken over uit m'n agenda. Waze opstarten en hij vraagt direct of ik op weg ben naar een afspraak. Via Bluetooth komen meldingen over flitscontroles en andere situaties netjes over de speakers door. Waze staat netjes op de iPhone en heb ik zo gepositioneerd dat ik m goed kan zien.
Van de laatste update op Android word ik anders knettergek! Denkt de hele tijd dat ik afslag en dan gaat hij herberekenen. Ongelofelijk hoe nerveus die nu zijn positionering doet.

Zojuist even de lijst van Rob de Roos gedownload. Hij heeft een mooi overzicht gemaakt obv de lijst van @Antera

Ik ben even benieuwd welke opties volgens jullie echt een must have zijn. Het is een beetje een all you can eat buffet haha.

Ik heb zelf een style business die al redelijk wat opties heeft die op de lijst staan. Vraag mij nog wel af:

1. wat de Carbon look van de radio inhoudt
2. Of dynamic knipperlicht (Audi stijl) mogelijk is
3. Wat je aan het logo van de radio kan veranderen.
4 wat De Soundactuator doet. Heb een 12 speakersysteem dus Ferari imitatie moet lukken
5. Of er nog verborgen menu's in de radio zitten die tof zijn
6. Of gaspedaal aanpassing alleen effect heeft in S stand en of dit echt een tune gevoel geeft

En kan het sturen zwaarder gemaakt worden?

Mijn wensen zijn iig, start stop standaard uit, stoelverwarming standje warmer ivm wintersport, gaspedaal aanpassen en key comfort zodat auto automatisch ontgrendeld.

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
1. De achtergrond van de radio krijgt dan een carbon look
2. Nee helaas is niet mogelijk
3. Als ik mij niet vergis L&K logo, Skoda Logo en misschien ook VRS logo? (@Antera)
4. Hij staat in de lijst maar ik moet je bekennen dat ik geen idee heb of dat eigenlijk wel mogelijk is op de Superb
5. Offroad menu is mogelijk en ik hoop de performance monitor ook ooit nog eens (die is op de Sportline beschikbaar)
6. Ik heb een handbak en daar is het heel goed op te merken. Ik kan niet meepraten over de DSG

B.Stuurder

Forumguru
4) soundactuator alleen op RS

Start stop standaard uit geeft problemen met voorruit en achteruit verwarming. Key comfort maakt niet dat je auto automatisch ontgrendeld voor zover ik weet heb je daar echt Kessy voor nodig

4) soundactuator alleen op RS

Start stop standaard uit geeft problemen met voorruit en achteruit verwarming. Key comfort maakt niet dat je auto automatisch ontgrendeld voor zover ik weet heb je daar echt Kessy voor nodig

SS systeem Check. Dat laten we dan achterwegen.

Ik heb kessy. Dus auto ontgrendel wordt een aangevinkte optie

B.Stuurder

Forumguru
Dan ontgrendelt de deur toch al automatisch? Ik ben meer geïnteresseerd in het automatisch vergrendelen. Dat heb ik nu ook op mijn Megane. Als ik wegloop gaat de auto op slot.

Gaat het nu wel of niet de is pinkers @Antera ?
Want er zijn bij die zeggen dat het niet ga maar jij zegt van wel?

Vandaag ook nog even aan het zien geweest met de vag com en het een en ander aangezet

-Lane assist maar krijg het enkel niet in de radio voor op en af te zetten. Iemand die weet hoe dat moet?
- ch/lh naar de mistlichten
-drl activeren/deactiveren via radio
- hoeveelheid brandstof die je kan tanken in de display
-gas responce verbeterd

High bea assist

Daar was ik met bezig maar dan loop ik vast bij

09 central module
07 coding
Long code
En dan staat er byte 3 bit 2 aanvinken maar ik geraak niet in die stuurloos iemand aan oplossing voor deze?

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Gaat het nu wel of niet de is pinkers @Antera ?
Want er zijn bij die zeggen dat het niet ga maar jij zegt van wel?

Vandaag ook nog even aan het zien geweest met de vag com en het een en ander aangezet

-Lane assist maar krijg het enkel niet in de radio voor op en af te zetten. Iemand die weet hoe dat moet?
- ch/lh naar de mistlichten
-drl activeren/deactiveren via radio
- hoeveelheid brandstof die je kan tanken in de display
-gas responce verbeterd

High bea assist

Daar was ik met bezig maar dan loop ik vast bij

09 central module
07 coding
Long code
En dan staat er byte 3 bit 2 aanvinken maar ik geraak niet in die stuurloos iemand aan oplossing voor deze?

HBA kan wel indien juiste module's aanwezig
US knipperlichten kan wel maar op de S3 kan je die niet dimmen zonder dat ze gaan flippen

Dan ga ik de HBA laten.

Us pinkers is gelukt enkel het dimmen heb ik niet gedaan maar dat laten we dan ook maar als de auto gaat flippen.

Dan ontgrendelt de deur toch al automatisch? Ik ben meer geïnteresseerd in het automatisch vergrendelen. Dat heb ik nu ook op mijn Megane. Als ik wegloop gaat de auto op slot.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Hoewel als je alleen de achter portier wilt openen dan moet je eerst de handel van de voor portier vastpakken. Dus ontgrendelen kan ook handig zijn.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

reinierh

Senior Member
@Antera vandaag bezoekje gebracht aan de dealer ivm niet werken van de virtual pedaal. Kreeg de hint om maar naar de leverende dealer te gaan. Misschien stond de klep nog in een soort aflever/transport stand.
Weet jij of hiervoor een optie zit in VCDS?

Canon-Eye

Forumguru
Kreeg de hint om maar naar de leverende dealer te gaan. Misschien stond de klep nog in een soort aflever/transport stand.
Euh... dat moet elke andere dealer dan toch ook kunnen oplossen?

(Tenzij hij nooit nieuwe auto's hoeft af te leveren natuurlijk... :pieker: )

Antera

Donateur
@Antera vandaag bezoekje gebracht aan de dealer ivm niet werken van de virtual pedaal. Kreeg de hint om maar naar de leverende dealer te gaan. Misschien stond de klep nog in een soort aflever/transport stand.
Weet jij of hiervoor een optie zit in VCDS?

VCDs kan idd wel een transportmodus aan en uit zetten of dit de reden van je probleem is weet ik niet zeker. Zou eerst even laten oplossen door je dealer alvorens zelf met de software aan de rommel te gaan en dan alsnog naar je dealer te gaan die alle aanpassingen dan weer even snel ongedaan maakt :-)

Bovenaan Onderaan