VCDS mogelijkheden

reinierh

Senior Member
Euh... dat moet elke andere dealer dan toch ook kunnen oplossen?

(Tenzij hij nooit nieuwe auto's hoeft af te leveren natuurlijk... :pieker: )
Tsja, was weer eens een slechte ervaring met de dealer.. Heb deze problemen vaker met lease auto's die door centrale inkoop worden ingekocht. Altijd gezeur met garantie gevallen. De dealer krijgt 1 herkansing bij het onderhoud. Er zijn er genoeg.

reinierh

Senior Member
VCDs kan idd wel een transportmodus aan en uit zetten of dit de reden van je probleem is weet ik niet zeker. Zou eerst even laten oplossen door je dealer alvorens zelf met de software aan de rommel te gaan en dan alsnog naar je dealer te gaan die alle aanpassingen dan weer even snel ongedaan maakt :-)
Ik ga ook eerst langs de leverende dealer. Was alleen op zoek naar confirmatie van het verhaal van de dealer. Probleem is dat de leverende dealer minimaal 1 uur rijden is. En dan maakt het niet uit op welke lokatie is die dag ben. Anders mag de lease maatschappij de auto ophalen en het regelen. Helaas was het tijdens de aflevering dermate slecht weer dat we deze functie niet konden testen zonder tot op het bot nat te zijn...

Canon-Eye

Forumguru
Ik snap die houding niet zo goed, want afleveren doe je maar eenmaal in een leasetraject en onderhoud houdt een aantal malen de werkplaats aan de gang.
't Is maar net waar je als dealer je prioriteit legt...

B.Stuurder

Forumguru
Werd de auto buiten afgeleverd in de regen dan @reinierh ? Ook een vreemde situatie. Door ons bedrijf worden toch heel veel auto's geleased, tegen prijzen waar de honden geen brood van lusten, maar wij mogen zelf toch de dealer bepalen. Dat is bedongen bij de twee LM waar we zaken mee doen. En blij toe, want dat zou ik nooit accepteren, buiten in de regen een dure auto in ontvangst nemen met halve uitleg.

Skoda-MAN

Forumguru
De kwaliteit en vooral de service van de Skoda dealers is ver onder de maat vandaar dat dit forum zo levendig is als aanvulling.:mad:

Canon-Eye

Forumguru
De kwaliteit en vooral de service van de Skoda dealers is ver onder de maat
Nou... dat is me toch veel te algemeen gesteld om het daarmee eens te kunnen zijn. Maak "sommige" van "de" en ik geloof je - maar zó niet.

Al was het maar omdat ik over de laatste 15 jaar door veranderingen in werk- resp. woonsituatie bij drie verschillende dealers niets anders heb ondervonden dan prima service, nl. in Spijkenisse, Hoogeveen en Assen.

reinierh

Senior Member
Werd de auto buiten afgeleverd in de regen dan @reinierh ? Ook een vreemde situatie. Door ons bedrijf worden toch heel veel auto's geleased, tegen prijzen waar de honden geen brood van lusten, maar wij mogen zelf toch de dealer bepalen. Dat is bedongen bij de twee LM waar we zaken mee doen. En blij toe, want dat zou ik nooit accepteren, buiten in de regen een dure auto in ontvangst nemen met halve uitleg.
Nou ja ik had geen tijd om de auto persoonlijk op te halen dus is deze op kantoor afgeleverd. Aardige meneer die E.e.a. Over de werking van de auto vertelde (ik weet altijd meer van de auto die ik bestel dan de verkopers over het algemeen). Maar ja voor de deur en het weer zit niet altijd mee. Hagelbuitje en flinke regen, dan ga je niet de virtual pedal uitproberen. Zelf de dealer vanmorgen wist niet zeker of het niet werkte of dat het er niet op zat (ivm affabriek trekhaak).

willemk

Senior Member
Jongens wil toch wel even vernoemen dat mijn dealer, auto Melse in Goes perfecte service geeft. Klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel. Ze houden zelfs rekening met mijn wensen dat ik altijd dezelfde monteur aan mijn auto laat werken. Mijn auto is wel eigendom en geen lease auto. :jaja:

• Leuk
Waarderingen: CDK

gdisselkoen

Forumguru
Dealers zij alleen nog gefocust op een goede beoordeling anders krijgen ze Pon op hun dak. voor dat je je nieuwe auto zelfs maar te zien krijgt moet je al beloven dat je een goede beoordeling gaat geven. Zo'n beoordeling is dus niets waard. Maar is wel en handig middel om later te gebruiken.

Ben niet echt kapot van de Skoda dealer. De afleverende dealer vergat de accessoires mee te geven die ik besteld had en de dealers waar ik langs geweest ben voor onderhoud hebben er ook een potje van gemaakt. De 1 vergeet een probleem te fixen en de ander bouwt een module in die niet werkt, weet dat ook, maar vergeet het te melden. Gaat het alsnog oplossen, maar al 2 weken niets gehoord. Gaat eerdaags een mail naar Pon met een klacht. Uit ervaring weet ik dat wel werkt.

@reinierh Even een mail sturen naar Pon over het falen van de dealer, en het wordt binnen de kortste keren gefixt.

gdisselkoen

Forumguru
Hoezo later? Meteen tijdens het afsluiten van de deal!

Je moet de dealer de kans geven het op te lossen. Gaat dat niet naar wens, of het duurt te lang, Pon inschakelen en klagen. Heb het ooit een keer bij de hand gehad dat wagenparkbeheer een klacht indiende bij Pon omdat de dealer de auto niet op wilde halen en terug brengen, terwijl dit met de LM afgesproken was. Dat heeft de dealer geweten, ze hebben een fikse uitbrander gekregen van Pon.

B.Stuurder

Forumguru
Je moet de dealer de kans geven het op te lossen. Gaat dat niet naar wens, of het duurt te lang, Pon inschakelen en klagen. Heb het ooit een keer bij de hand gehad dat wagenparkbeheer een klacht indiende bij Pon omdat de dealer de auto niet op wilde halen en terug brengen, terwijl dit met de LM afgesproken was. Dat heeft de dealer geweten, ze hebben een fikse uitbrander gekregen van Pon.

Nee, ik bedoel wat anders. De noodzaak voor de dealer om een goede beoordeling te krijgen, kun je gebruiken om een goede deal te onderhandelen bij een nieuwe auto, een goede beoordling moet je bij mij verdienen, die krijg je echt niet omdat je er om vraagt.

gdisselkoen

Forumguru
Nee, ik bedoel wat anders. De noodzaak voor de dealer om een goede beoordeling te krijgen, kun je gebruiken om een goede deal te onderhandelen bij een nieuwe auto, een goede beoordling moet je bij mij verdienen, die krijg je echt niet omdat je er om vraagt.
Ik heb een leaseauto en kan niet zelf de dealer kiezen. Valt weinig te onderhandelen.

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb een leaseauto en kan niet zelf de dealer kiezen. Valt weinig te onderhandelen.
Tja, dat is lastig. Ik heb ook een leaseauto, maar kan wel de dealer kiezen als ik dat wil. Maar wat is jouw voordeel vanuit jouw werkgever dat je niet zelf mag kiezen? Wij zijn verplicht met PON zaken te doen, dus ik mag niet een merk zelf kiezen in feite, maar mogen daarom in heel Europa tanken op de zaak.

MarsMars

Senior Member
Tja, dat is lastig. Ik heb ook een leaseauto, maar kan wel de dealer kiezen als ik dat wil. Maar wat is jouw voordeel vanuit jouw werkgever dat je niet zelf mag kiezen? Wij zijn verplicht met PON zaken te doen, dus ik mag niet een merk zelf kiezen in feite, maar mogen daarom in heel Europa tanken op de zaak.
Het voordeel voor de berijder is een lager leasebedrag. Bij ons is vaak per merk één dealer geselecteerd. En die geeft bij een bepaalde omzet dus extra korting die kan oplopen tot tientjes per maand.

En tanken binnen Europa is iets wat je werkgever wel of niet doet. Evenals wel of niet de privé kilometers vergoeden.
Nu gaat dat vaak samen als je op vakantie bent natuurlijk. En soms wordt de tol ook nog vergoed...

gdisselkoen

Forumguru

Ik weet niet of @MarsMars voor dezelfde werkgever werkt, maar ik werk voor een bedrijf dat onderdeel is van een zeer groot internationaal bedrijf. Er zijn kennelijk behoorlijk scherpe afspraken gemaakt met Leasemaatschappijen aangezien we sommige auto's voor belachelijk lage bedragen kunnen rijden. Daar staat dan wel tegen over dat we niet zelf een dealer kunnen kiezen, of keuze hebben uit een beperkt aantal dealers.

B.Stuurder

Forumguru
Ik weet niet of @MarsMars voor dezelfde werkgever werkt, maar ik werk voor een bedrijf dat onderdeel is van een zeer groot internationaal bedrijf. Er zijn kennelijk behoorlijk scherpe afspraken gemaakt met Leasemaatschappijen aangezien we sommige auto's voor belachelijk lage bedragen kunnen rijden. Daar staat dan wel tegen over dat we niet zelf een dealer kunnen kiezen, of keuze hebben uit een beperkt aantal dealers.

Tja, dan heb je dus een aanzienlijk voordeel..... en de prijs is bij jou dan beperkte dealerkeuze, bij mij beperkte merkkeuze. Het is ook altijd wat ;):maakmegek:

Bovenaan Onderaan