VCDS mogelijkheden

xplain

Forumguru
Is Waze nu beschikbaar via Android Auto met mirrorlink of begrijp ik uit dit filmpje dat er vagcom programmatie bij te pas is gekomen?

Level42

Forumguru
Sinds ik deze instelling heb heb ik 0 problemen gehad, 0 reacties van achterliggers, en 0 aanrijdingen. Overigens, als het extra opvalt, zit ik toch in ieder geval safe..... :D :D

Zal je altijd zien hè, als je dat post....moest gisteren werken, parkeer auto en auto achter me parkeert ook daar....relatief jonge vent stapt uit en zegt, weet u dat uw knipperlichten een beetje raar zijn ?

Ik zeg nee, hoezo ...... nou hij vond het nogal vreemd. Dacht dat knipperlichten altijd oranje moesten zijn. Netjes uitgelegd dat het volgens mij volgens de regels mag en dat Amerikaanse auto's soms ook rode knipperlichten hebben.

Nou zegt ie, het viel wel erg op.....ik: mooi, dan zag je tenminste heel goed waar ik heen ging en moesten allebei lachen...

Klopt. Weet het fijne er niet van, maar de officiële android auto app is niet vrijgegeven in NL. In veel andere landen wel. En je hebt android auto nodig om Waze te kunnen gebruiken op de Columbus

RefleCs

Forumguru
Je kan hem hier in NL ook wel krijgen alleen niet via de Play Store. Ik heb hem ook draaien maar doe er niet veel mee.

xplain

Forumguru
Ok dat begrijp ik die App moet te vinden zijn en gewoon te installeren. Maar Waze werkte tot voor kort niet daarmee. Dat blijkt volgens het filmpje ineens wel en het komt van een vagcom kerel op YouTube, dus vroeg me af of hij ook vagcom heeft moeten uitvoeren hiervoor. Maar ik zal het hem gewoon eens vragen

RefleCs

Forumguru
Ik verwacht het niet aangezien de werking van Android Auto los staat van VCDS/VAGCOM

Ik verwacht dat het een Beta release is van Waze. Als ik daarop google vind ik heel sumier wat terug over Android Auto

xplain

Forumguru
Dacht ik ook. Dus mogelijks goed nieuws: waze eindelijk beschikbaar via Android Auto. Moet dan ook zeker lukken op de Amundsen of Columbus

RefleCs

Forumguru
Daarom is mijn primaire toestel ook Windows Phone :tongue: Niks geen gezeur met die interactie van apps met de headunit in een auto :tongue:

xplain

Forumguru
Ik heb geen Android hoor, maar overweeg een goedkopere Android smartphone aan te schaffen die ik vast in de auto laat liggen en aan de Columbus koppel. Waze op dat grote scherm is gewoon de perfectie! En heb al gelezen dat de Columbus twee toestellen tegelijk kan koppelen dus kan via bluetooth nog steeds bellen met de iphone en al het mediagebeuren (voornamelijk Waze en Spotify) via de Android laten lopen.

Level42

Forumguru
Zal wel FF googelen wat dat waze is.....geen idee.

Apple car play werkt perfect maar...wat moet je er nou meer mee dan je al hebt ?
Heb nu 1 of 2 keer de kaarten app gebruikt voor navigatie omdat die wel een nieuw adres kende en Amundsen niet maar verder.....

HaycoOnline

Donateur
Hallo Forumleden,
Ik heb mijn wensenlijstje bijna klaar voor Antera en hierbij heb ik de volgende vragen:
- Gevoeligheid van het gaspedaal aanpassen.
Ik zelf heb een 2.0 TDI 150PK Handbak gekocht. Zijn er forumleden die deze aanpassing hebben gedaan met deze motor en handbak? Wat zijn jullie ervaringen?

- Smart Light Assist standaard inschakelen.
Is dit ook gewoon weer te deactiveren indien het niet gewenst is tijdens een rit?

xplain

Forumguru
Zal wel FF googelen wat dat waze is.....geen idee.

Apple car play werkt perfect maar...wat moet je er nou meer mee dan je al hebt ?
Heb nu 1 of 2 keer de kaarten app gebruikt voor navigatie omdat die wel een nieuw adres kende en Amundsen niet maar verder.....

Waze is 's werelds grootste op community gebaseerde verkeers- en navigatie app. Waze verschilt met traditionele gps-navigatiesoftware op het punt dat het door een gemeenschap van gebruikers wordt bijgewerkt, doordat de applicatie leert van reistijden van de aangesloten gebruikers. Zo kan Waze actuele verkeersinformatie geven, en die gebruiken bij het plannen van een route en zo tijd en brandstofkosten besparen.

De kaarten van Waze worden zowel handmatig door gebruikers, als automatisch bijgewerkt; wanneer bijvoorbeeld enkele gebruikers over een weg rijden die op de kaart een aantal meters verschilt, wordt de ligging automatisch aangepast.

Gebruikers kunnen verder realtimemeldingen doen van ongevallen, files, politiecontroles, werkzaamheden etc...

Concreet wil dat zeggen dat Waze mij in België nog nooit in de steek heeft gelaten om files te melden en mij tijdig een snellere route aan te bieden.

Racer01

Senior Member
Hallo Forumleden,
Ik heb mijn wensenlijstje bijna klaar voor Antera en hierbij heb ik de volgende vragen:
- Gevoeligheid van het gaspedaal aanpassen.
Ik zelf heb een 2.0 TDI 150PK Handbak gekocht. Zijn er forumleden die deze aanpassing hebben gedaan met deze motor en handbak? Wat zijn jullie ervaringen?

- Smart Light Assist standaard inschakelen.
Is dit ook gewoon weer te deactiveren indien het niet gewenst is tijdens een rit?

Heb ook de handbak 150pk en heb het ook laten aanpassen. Verschil is niet heel erg merkbaar vind ik. Niet zoals ze aangeven bij de 1.6tdi.

RefleCs

Forumguru
Vandaag in de Sportline gezeten bij de dealer en gevraagd of ik niet mocht ruilen :tongue: haha wat een mooie auto van binnen met die zwarte hemelbekleding!

Maar wat me nog meer opviel is dat de Performance Monitor in de Columbus beschikbaar was. @Antera is die al aan te zetten via VCDS?

Bovenaan Onderaan