Hierbij de lijst
@Joske
Foutmeldingen Skoda Fabia 31TPP4
14 dec. 2014 geeft Maxidot aan batterij afstandsbediening vervangen terwijl deze in jan 2014 al is vervangen.
Daarna een aantal dagen geen melding en ja hoor de 17e december 2014 weer de melding op mijn maxidot.
29 december 2014
Vanmiddag viel het mij weer op dat de verlichting van mijn radio (swing) het weer eens niet deed. Na een minuut of tien ging hij weer spontaan aan nadat ik de radio een paar keer uit en aan heb gezet. Ook als ik de lichten aan heb komt het regelmatig voor dat de verlichting van de radio het niet doet! Radioontvangst is soms erg belabberd. Radio2, 100%NL, Radio10. Kan ook te maken hebben met onderstaand probleem.
31 januari 2015 14:26 deed de radioverlichting het weer niet! Na een aantal keren radio uit en aan gezet te hebben kwam het weer terug.
Erg vreemd en zeer irritant.
Wat is of zal de oorzaak zijn?
aansluiting c.q. antenneversterker achter de binnenverlichting controleren
toch ook losse verbinding achter de radio, even losmaken en controleren
5 januari 2015 07:20 uur krijg ik een melding op het dashboard dat er een lampje kapot is. Bij aankomst om de auto gekeken en geen enkel lampje was defect. Later weer weg gereden en het lampje bleef uit. Erg vreemd!
Op 6 en 7 januari weer. Auto opnieuw gestart en het lampje brande niet meer.
Op 10 januari ook brandde het lampje weer.
Zeer vreemd.
BCM (Board Comfort Module) defect? Kan deze vervangen worden in de garantieperiode!
Eind december is de DSG7 bij JDEngineering in Lochem rijdend uitgelezen en daar kwam uit dat de dsg7 erg snel schakelt van 1 naar 2 (slippend) en bij 11 km zit hij al in zijn 2e versnelling en de 7e bij 58 km/u. Dat is niet fijn rijden en mijn vraag is dan ook kan dit nieuwe software aangepast worden!
Ook kwam uit de test dat de versnellingsbak schokkerig overkomt!
Afgelopen week (week 2) en vooral vrijdag en zaterdag schakelde de auto van 1 naar 2 erg schokkerig en leek net alsof je in een handbak de koppeling te snel laat opkomen en daarna gas geeft.
Ook de andere dagen later vooral in de stad schokt het van 1 naar 2 en terug.
Of de dsg7 moet in zijn geheel vervangen worden met nieuwe koppelingsplaten of de auto moet naar de dsg-dokter in Lochem.
http://www.jdengineering.nl/dsg-tuning/
Tot vandaag schakelt de bak erg snel van 1 naar 2 en valt de kracht om weg te rijden weg.
Of ik moet mijn voet harder in trappen maar dat is geen oplossing in mijn ogen.
2 februari 2015 vanuit Zaandijk naar Hoofddorp vv gereden en de motor was al op temperatuur en toch voelt de dsg7 erg schokkerig aan. Of dit ook te maken heeft met de getande riem waar in het verleden ook problemen mee waren weet ik niet maar het is vreselijk irritant een schokkende bak.
Hopelijk kan dit nog opgelost worden tijdens de garantieperiode.