Re: Vraagje over XENON... *DELETED*
Aangezien mijn auto nog in bestelling staat en productie pas over een aantal weken plaatsvindt, heeft mijn dealer de bestelling nog kunnen wijzigen naar Xenon af fabriek. Dan maar voor het zekere boven het onzekere.
Ik heb zojuist een telefoontje gepleegd met het informatienummer van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Ondanks dat mijn auto nu wordt voorzien van Xenon af fabriek, wil ik nu toch wel eens weten wat nu de officiële status is van dit wetsvoorstel. Nou, zelfs bij het ministerie weten ze het niet. Maar er werd wel gesteld dat de wijze waarop het bericht op de nieuwspagina is geformuleerd zou aanduiden dat dit al de kamer met een goedkeuring heeft gepasseerd. Ik krijg binnen 3 werkdagen via de e-mail een uitsluitsel. Zodra ik meer weet, weten jullie het ook.
Nog even @ Veejay: wat ik ervan begrepen heb, beschikt jouw type Xenon verlichting niet over spiegels bij de lamp. Deze zijn echter wel benodigd voor de automatische niveauregeling en het is niet mogelijk om dit achteraf aan te laten passen.
Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat de aftermarket markt straks met volledig automatische Xenon verlichting komt, maar dat je dan ook volledig nieuwe koplamp units moet nemen. Oftewel je betaalt gewoon weer voor het volledige pakket. Dit laatste, even voor de duidelijkheid, is mijn eigen veronderstelling en is niet afkomstig van een dealer.