Mijn gele Skooooooda

skooooooda

Senior Member
342113f2-5ae0-4c50-995a-6c7728b11049.JPG

Sinds aanschaf van mn Skoda had ik deze 2 errors.. Wat bleek dus dat de N82 en N488 kleppen dus kortsluiting hadden.. Ik die de 2 kleppen laat vervangen en vervolgens er helemaal niks meer aan deed ben er vandaag achter gekomen dat bij de N82 klep de groene draad geknipt/gebroken was...

705C0BDF-D902-4712-B618-4DC4C77C3E53.JPG

lekker wat soldeerwerk later en ik wil graag mededelen dat mijn auto officieel gefixt is!!!!

IMG_8291.PNG

Ik had de auto op 162dkm gekocht... Ik heb Letterlijk 11dkm met deze storingen zitten rijden hahaha... Maar goed!!!!! Volgende probleem = Mijn pcv breather slang klikt niet goed aan de elbow (van aliexpress gekocht...) Dus ik heb maar een andere gekocht + een CTS elbow. Morgen komen de fotos.. Ik dacht al dat ik de afgelopen tijd een soort boostleak hoorde... Ik denk dat ik dat dus hoorde..
 

skooooooda

Senior Member
Enorm nare mededeling: M’n turbo is stuk gisteren deed de turbo het niet meer en vandaag langs gebracht bij Vag Motion in Rotterdam. Die hebben de auto nagekeken en de turbo is inderdaad stuk.

Nou ben ik hier aan de ene kant echt enorm verdrietig over… En aan de andere kant is het tijd voor een IHI IS38. Heeft men hier ervaring met een IS38 swap?

Ik geloof dat het dan ook nodig is om de intercooler samen met de downpipe te upgraden. Achja ik zie wel :(
 

JeSko

Forumguru
IS38 swap is mooi op een 4x4 of gesperde vooras, maar ook heel duur en gaat jouw type auto geen goed doen, omdat jij net zoals mij een ongesperde vroeg model VRS hebt, die krijgen dat vermogen van 400 pk dat je dan haalt simpelweg niet kwijt. Ik zou het enkel de moeite vinden op de 230 met sper en de 245 VRS. Je hebt idd ook een downpipe en andere intercooler nodig.

Mijn auto draait veilig 355 pk op de originele turbo, maar deze is aangepakt door Ilias Bakar van Progressive Tuning, hij kan je oem turbo zo fijn afstellen dat wheelspin en turbo lag geminimaliseerd worden, ook pakt hij dan bij stage 2 je oem oliekoeler aan. Mijn auto presteert fantastisch en blijft zelfs bij zwaar doorknallen altijd netjes rond de 95-98 graden, vanaf dat hij 100° begint te laten zien laat ik op advies de olie verversen. Ik heb amper last van wheelspin en ook staat de turbo altijd klaar om te presteren, die komt er niet plots in zoals dat stock is, maar spoelt continu mee waardoor je instant power hebt in alle toerengebieden, wat de levensduur van de turbo verlengd aangezien deze er niet plots keihard telkens moet inkomen.

Hopelijk ben je hier wat mee!
 

skooooooda

Senior Member
Ik waardeer je informatie! Je hebt mij hier echt veel geld mee bespaard hahaha. Ik zal dan even kijken naar een vervang is20 en ga het daarbij houden.

Progressive tuning klinkt heel interessant! Wellicht dat ik mijn auto daar dan laat aanpakken met een downpipe. Echt zo blij met je reactie hahaha
 

skooooooda

Senior Member
update! Ik had mn nare bericht op instagram gepost en een half uur later kreeg ik een berichtje met of ik een Is20 wou ophalen.. Niet veel voor betaald en vervolgens gemonteerd bij Vagmotion!

Echt zo blij dat mn auto weer kan rijden hahahaha..

Nou heb ik een kapotte turbo waar ik niet veel mee zal doen.. Zal ik deze laten reviseren en doorverkopen? Of zo al te koop zetten..
 

Arjan1985

Forumguru
Mooi dat je auto weer werkt! Ik dacht dat die net als een dynamo vaak nog wel een soort statiegeld of inruil waarde hadden. Ik weet niet wat reviseren kost, maar anders heb je wel een mooie spare turbo mocht het je nog eens overkomen.
 

achbrouwer

Forumguru
schakel wat laat bij,
Maar mooie auto :bloemen:

Het zijn net kinderen, ze mankeren voortdurend wat en kost altijd geld.

Echter nadien denk je, het is en blijft je kleine :koffie: vertroeteling
 

skooooooda

Senior Member
@Arjan1985 Ik had de tweede turbo toevallig gevonden via een dm op insta, dus geen statiegeld kwestie.. Wellicht dat ik het laat reviseren en als reserveturbo ga gebruiken..

@achbrouwer Dank!! Zo is het :) Ben er wel echt nog steeds super blij mee!
 

JeSko

Forumguru
Het zijn echt klasbakken, ben er ook nog elke dag blij mee en draai me altijd om als ik hem parkeer, eerste auto die ik heb waar ik echt jaaaaaaaren met wil doen. Downpipe maakt er echt een hooligan van hoor, die DSG knallen zijn echt brutaal dus bereid je maar voor op vele boze blikken maar ook op, vooral, jonge fans ;)
 

achbrouwer

Forumguru
Wat uitlaat techniek betreft heb je nog wel wat keus.
Zou niet eerste de beste er onder zetten
Maar goed laten voorlichten en zelf oriënteren
Als het er eenmaal onder zit, haal je het er niet zomaar weer onderuit

Ben benieuwd naar je keuze en waarom :thumbsup:
 

skooooooda

Senior Member
Dank jullie allen voor de tips!!! Ik ga denk ik nog wel even wachten met de downpipe tot ik een goede tune kan veroorloven hehehe!
Nieuwste subtiele modificaties: Zwarte voorbumper insert en gelakte embleempjes! Echt super blij met deze aankoop bij Kopacek. Scherm­afbeelding 2024-10-21 om 18.23.20.png
Ooit een rieger lipje er bij en daarna wil ik zelf kijken naar 19 inch wielen! Misschien de Skoda Xtremes zelfs. Mocht iemand hier interesse hebben in een ruil met mijn originele BBS RC303's in 18x8.5 et38 dan sta ik daar zeeeeeeer open voor :) Uiteraard ook voor andere 19 inch wielen!
 
Bovenaan Onderaan